آژانس فضایی اروپا از تعویق سفر به مریخ در پی حمله روسیه به اوکراین خبر داد

آژانس فضایی اروپا طی اعلامیه ای با بیان ادامه حمله روسیه به اوکراین از تعویق سفر به مریخ خبر داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته آژانس فضایی اروپا ادامه جنگ در اروپا باعث تعویق سفر به مریخ خواهد شد. با وجود تاکید همکاری این آژانس و ناسا با آژانس فضایی […]

آژانس فضایی اروپا طی اعلامیه ای با بیان ادامه حمله روسیه به اوکراین از تعویق سفر به مریخ خبر داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته آژانس فضایی اروپا ادامه جنگ در اروپا باعث تعویق سفر به مریخ خواهد شد. با وجود تاکید همکاری این آژانس و ناسا با آژانس فضایی روسیه در ایستگاه فضایی بین المللی ادامه جنگ در اروپا باعث به تعویق افتادن سفر به مریخ خواهد شد.

جوزف اشباخر، مدیر سازمان آژانس فضایی اروپا در توئیت خود اعلام کرد: رویدادهای غم انگیز ایجاد شده در اوکراین باعث تأسف است. این آژانس فضایی قصد دارد در برنامه‌های خود برای اکتشاف فضا در آینده تغییراتی ایجاد کند. هنوز برنامه های کلی این آژانس فضایی مشخص نشده است و احتمالاً تصمیم های آینده طی مشورت با کشورهایی که با این آژانس تعامل دارند گرفته خواهد شد. با توجه به بیانیه آژانس فضایی اروپا می توان نتیجه گرفت که احتمالاً ماموریت اگزومارس با تاخیر انجام خواهد شد. تحریم‌های احتمالی پرتاب مربوط به سال ۲۰۲۲ و ادامه برنامه اگزو مارس را با مشکل مواجه خواهد کرد.

در ماموریت اگزومارس که در آن یک فرودگر و یک مریخ نورد بر روی سطح مریخ فرود خواهند آمد از یک فضاپیمای روسی استفاده می شود. همچنین پرتاب مریخ‌نورد اروپایی روزالیند فرانکلین نیز که به دلیل همه گیری کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۰ پرتاب نشده بود برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شد. اما احتمالاً پرتاب آن نیز به تعویق می افتد. با توجه به اینکه ماموریت های مریخی با توجه به موقعیت قرارگیری سیارات هر دو سال یک بار قابل انجام هستند، در صورت عدم انجام این ماموریت در سال ۲۰۲۲ احتمالاً تا سال ۲۰۲۴ شاهد پرتاب آن نخواهیم بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال