آژانس فضایی اروپا در پروژه جمع آوری زباله های فضایی سرمایه گذاری میکند

همکاری آژانس فضایی اروپا با شرکت استرواسکیل با هدف پاکسازی ابر عظیمی از زباله های سرگردان در مدار زمین انجام می گیرد.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آژانس فضایی اروپا قصد دارد با شرکت استرو اسکیل که فعالیت اصلی آن جمع آوری زباله های فضایی است همکاری کند. در صورت موفقیت این […]

همکاری آژانس فضایی اروپا با شرکت استرواسکیل با هدف پاکسازی ابر عظیمی از زباله های سرگردان در مدار زمین انجام می گیرد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آژانس فضایی اروپا قصد دارد با شرکت استرو اسکیل که فعالیت اصلی آن جمع آوری زباله های فضایی است همکاری کند. در صورت موفقیت این پروژه و جمع‌آوری ابری از این زباله های سرگردان شرکت مخابراتی وان وب نیز می‌تواند همانند استارلینک شبکه ارتباطی خود را به پایان برساند.

 آژانس فضایی اروپا در بیانیه رسمی خود از همکاری خود با این دو شرکت و سرمایه گذاری ۱۴.۸ میلیون یورویی خبر داده است. قرار است در این پروژه فضاپیمایی برای گردآوری ماهواره ها در مدار پایین زمین ساخته شود. این فضاپیما می تواند در هر ماموریت خود تعدادی از ماهواره های از رده خارج شده را جمع آوری کند. فضاپیمای مورد نظر نیز توسط استرواسکیل ساخته خواهد شد و احتمالاً تا اواخر سال ۲۰۲۴ نیز در مدار زمین قرار می گیرد. با پاکسازی مدار زمین توسط پروژه مذکور امکان پرتاب ماهواره های ارتباطی بیشتر شرکت وان وب نیز فراهم خواهد شد.

جورج فریمن وزیر علوم انگلستان می گوید: با توجه به قرارگیری هزاران ماهواره در مدار زمین و همینطور ماهواره هایی که در آینده به آنها اضافه میشود نیاز است تا مشکل زباله های فضایی و همچنین هزینه های ناشی از خسارت آنها رسیدگی شود تا از امنیت و پایداری فضا در آینده اطمینان یافت.

 در حال حاضر وان وب توانسته است حدود ۴۲۸ عدد ماهواره از مجموع ۶۵۰ ماهواره خود را در ارتفاع ۱۲۰۰ کیلومتری زمین قرار دهد. که در صورت پاکسازی زباله ها باقی ماهواره ها نیز در مدار قرار می گیرند. از مهمترین مزیت پاکسازی زباله های فضایی می توان به عدم برخورد های احتمالی در فضا و یا قطعی های شبکه در آینده اشاره کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال