آژانس فضایی اروپا همکاری های آینده خود با روسیه را متوقف خواهد کرد

آژانس فضایی اروپا در اعلامیه از توقف همکاری این آژانس با روسیه در ماموریت های مرتبط با کاوش ماه خبر داد. این آژانس می‌گوید پس از حمله روسیه به اوکراین، در آینده و در ماموریت های مربوط به ماه با این کشور همکاری نخواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، توقف همکاری […]

آژانس فضایی اروپا در اعلامیه از توقف همکاری این آژانس با روسیه در ماموریت های مرتبط با کاوش ماه خبر داد. این آژانس می‌گوید پس از حمله روسیه به اوکراین، در آینده و در ماموریت های مربوط به ماه با این کشور همکاری نخواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، توقف همکاری آژانس فضایی اروپا با روسیه در ماموریت‌های ماه در حالی انجام می‌گیرد که این آژانس به دلیل حمله روسیه به اوکراین و ادامه جنگ در این کشور ماموریت های علمی خود را لغو کرده است. بدین ترتیب ماموریت های لونا 25، 26 و 27 بدون همکاری آژانس فضایی اروپا خواهد بود.

در این ماموریت ها فناوری های مهمی مانند رباتیک به ماه ارسال خواهد شد. زمان ماموریت لونا ۲ در ماه اوت خواهد بود. اما اکنون آژانس فضایی اروپا این ماموریت را ادامه نخواهد داد. ماموریت لونا ۲۵ نیز ارسال ربات به سمت قطب جنوب ماه و بررسی رسوبات یخی آن ناحیه بوده است.

 پیش از این نیز آژانس فضایی اروپا طی اعلامیه ای همکاری خود با کشور روسیه در ماموریت اگزومارس را نیز به حالت تعلیق درآورده بود. قرار بود این آژانس در ماموریت اگزومارس یک فرودگر و یک مریخ نورد روی سطح مریخ ارسال کند. فضاپیمای روسی نیز وظیفه پرتاب در این مأموریت را بر عهده داشته است. آژانس فضایی اروپا در بیانیه خود گفته است: به عنوان یک سازمان بین دولتی با وظیفه توسعه و اجرای برنامه های فضایی به ارزش های اروپایی احترام گذاشته و نسبت به تلفات انسانی و تجاوز به اوکراین ابراز تاسف می کنیم. از طرفی این آژانس کاملاً بر تاثیر این اقدام روی اکتشافات علمی آگاه بوده و همسو با تحریم های اعمال شده علیه روسیه خواهیم بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال