زمان دقیق پرواز تاریخی هلی کوپتر مریخی ناسا مشخص شد

به گفته ناسا هلی کوپتر مریخ نورد ناسا در کمتر از دو هفته دیگر پرواز تاریخی خود را انجام خواهد داد. این پرواز به دلیل بی سابقه بودن بسیار مهم بوده و در آینده امکان آغاز به کار کاوشگران هوایی در سیاره های دیگر را به وجود می آورد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

به گفته ناسا هلی کوپتر مریخ نورد ناسا در کمتر از دو هفته دیگر پرواز تاریخی خود را انجام خواهد داد. این پرواز به دلیل بی سابقه بودن بسیار مهم بوده و در آینده امکان آغاز به کار کاوشگران هوایی در سیاره های دیگر را به وجود می آورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هلی کوپتر اینجنیوتی ناسا مربوط به مریخ نورد پرسویرنس تا دو هفته آینده پرواز خود را آغاز خواهد کرد. این هلی کوپتر در بخش زیرین مریخ نورد قرار داده شده و در صورت موفقیت در آینده پرواز روی سیاره های دیگر را امکان‌پذیر می‌کند.

 در حال حاضر مکان مناسب برای آغاز به کار این هلی کوپتر ۱.۸ کیلوگرمی مشخص شده و ناسا اعلام کرده مکان مورد نظر یک سطح صاف به طور طبیعی و خالی از موانع خواهد بود تا بتواند خطرات فرود هلی کوپتر را کاهش دهد. هم اکنون مریخ نورد ناسا از مکان مورد نظر عبور کرده و باید برای پرواز هلی کوپتر مجدداً به مکان مورد نظر بازگردد. در زمان مورد نظر مریخ نورد ناسا این هلی کوپتر را از خود جدا کرده و تا ۶۰ متر نیز از آن دور خواهد شد. طبق گفته هاوارد گریپ، مهندس ناسا و خلبان ارشد پرواز هلی کوپتر مریخی این هلی کوپتر قبل از ۸ آوریل کار خود را شروع خواهد کرد.

فرح علی بای، مهندس یکپارچه‌سازی مریخ نورد و هلی کوپتر در مورد پرواز هلی کوپتر ناسا گفته است: رها کردن هلی کوپتر اینجنیوتی نیاز به یک سیستم دقیق دارد. زیرا در زمان جداسازی باید از حالت افقی که در حال حاضر قرار دارد به حالت عمودی در بیاید و این فرایند ممکن است چند روز زمان ببرد. به گفته وی این امر ممکن است یکی از پر استرس ترین روزهای پروژه مریخ نورد ناسا محسوب شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال