گسترش زبان‌های تحت پوشش در جِمینای لایو آغاز شد

از میان تمام تلاش‌های اخیر گوگل در زمینه هوش مصنوعی، جِمینای لایو احتمالا یکی از تاثیرگذارترین‌هاست. این سرویس چت‌بات‌ها را به سطح جدیدی از برقراری ارتباط طبیعی و درک محتوایی ارتقا داده است. طی چند هفته گذشته، شاهد گسترش قابل توجه جِمینای لایو بودیم و حتی برای کاربرانی که جِمینای ادونسد ندارند نیز رایگان شد. […]

از میان تمام تلاش‌های اخیر گوگل در زمینه هوش مصنوعی، جِمینای لایو احتمالا یکی از تاثیرگذارترین‌هاست. این سرویس چت‌بات‌ها را به سطح جدیدی از برقراری ارتباط طبیعی و درک محتوایی ارتقا داده است. طی چند هفته گذشته، شاهد گسترش قابل توجه جِمینای لایو بودیم و حتی برای کاربرانی که جِمینای ادونسد ندارند نیز رایگان شد. ماه گذشته مطلع شدیم که دسترسی به این سرویس برای همه کاربران انگلیسی‌زبان گسترش یافته است و اکنون جِمینای لایو در حال برداشتن گام منطقی بعدی است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، طی چند هفته آینده، گوگل پشتیبانی جِمینای لایو را برای بیش از 40 زبان روی اندروید راه‌اندازی خواهد کرد. این شرکت هنوز لیست کاملی از این زبان‌ها را به اشتراک نگذاشته است، اما با توجه به تعداد زیاد زبان‌های تحت پوشش، احتمالا زبان مورد نیاز شما نیز شامل آن می‌شود. همچنین اگر به تعامل چندزبانه با جِمینای علاقه‌مند هستید، این برنامه به شما امکان می‌دهد گفتگوهایی را به صورت همزمان با دو زبان متفاوت انجام دهید.

این گسترش دسترسی، تأثیر عظیمی خواهد داشت و کاربران جدید زیادی را با قابلیت‌های جِمینای لایو آشنا خواهد کرد. علاوه بر این پیشرفت، گوگل همچنین در مورد تلاش‌های خود برای بهبود وضعیت افزونه‌های جِمینای (Gemini Extensions) صحبت می‌کند. این افزونه‌ها به جِمینای اجازه می‌دهند تا از قدرت برنامه‌ها و سرویس‌های مورد علاقه‌ی شما در گوگل بهره‌مند شود.

گوگل اعلام کرده است که «طی هفته‌های آینده، امکان اتصال به ابزارهای جدید در برنامه‌های مختلف و به زبان‌های بیشتری فراهم خواهد شد که انجام کارها را بیش از پیش تسهیل می‌کند». پشتیبانی از زبان‌های بیشتر، قطعا عالی است؛ اما باز هم با کمبود جزئیات مواجه هستیم. علاوه بر گسترش پشتیبانی زبان برای افزونه‌ها، گوگل به چند افزونه جدید که انتظار آن را می‌کشیدیم نیز اشاره می‌کند و به عملکردهای آینده جِمینای با برنامه‌های «نگهدارنده» (Keep)، «کارها» (Tasks) و «تقویم» (Calendar) اشاره دارد. انتظار می‌رود که تمام این موارد در طول ماه اکتبر ارائه شوند.