ماموریت گرانقیمت آژانس فضایی اروپا برای کشف زهره

آژانس فضایی اروپا قصد دارد طی مأموریتی جدید به نام انویژن، اکتشاف در سیاره زهره را آغاز کند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از نخستین بررسی های زهره دهه ها می گذرد و هنوز نمی‌دانیم در پس جو متراکم و تحت تسلط دی اکسید کربن این سیاره چه می‌گذرد. هنوز مشخص نیست […]

آژانس فضایی اروپا قصد دارد طی مأموریتی جدید به نام انویژن، اکتشاف در سیاره زهره را آغاز کند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از نخستین بررسی های زهره دهه ها می گذرد و هنوز نمی‌دانیم در پس جو متراکم و تحت تسلط دی اکسید کربن این سیاره چه می‌گذرد. هنوز مشخص نیست این سیاره تاکنون دریاچه ای داشته یا خیر و حتی قابل سکونت بوده است یا نه.

در مقابل اطلاعات بیشماری از سیاره مریخ بدست آمده است. جامعه علوم سیاره ای معتقد است احتمالا دریاچه ها و رودخانه ای بزرگی پیش از این در این سیاره وجود داشته است. این سیاره روزی قابل سکونت بوده و حتی میزبان حیات میکروبی بوده است. در حالی که هنوز سیاره زهره برای دهه ها بصورت یک معما باقی مانده است.

آژانس فضایی اروپا قصد دارد طی یک ماموریت ۵۰۰ میلیون دلاری به نام انویژن، اطلاعات مربوط به این سیاره و تاریخچه آن را تغییر دهد. انویژن در سال آینده و با موشک آریان ۶۲ پرتاب خواهد شد و قرار است ۴ سال در مدار قرار داشته باشد. این اولین ماموریت به سمت زهره و ایجاد یک سیستم سنجش رادار زیرسطحی خواهد بود.قرار است این رادار در ماموریت ۴ ساله ویژگی های زیرسطحی این سیاره را مورد بررسی قرار دهد.

این رادار که از سوی ناسا ارائه میشود به تصویربرداری و نقشه برداری از سطح زهره خواهد پرداخت. علاوه بر آن آزمایش علمی رادیویی، میدان گرانش و جو این سیاره نیز مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال