مرکز ماهر از شناسایی سه آسیب پذیری در سرورهای مدیریتی اچ پی در سامانه های کشور خبر داد

مرکز ماهر پس از گذشت سه روز از حملات سایبری اخیر واکنش نشان داده و سه آسیب پذیری را در سرورهای مدیریتی اچ پی برخی ارگان های کشور دلیل اصلی آن عنوان کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخی سازمان‌های کشور اخیراً مورد حملات سایبری قرار گرفته اند که پس از […]

مرکز ماهر پس از گذشت سه روز از حملات سایبری اخیر واکنش نشان داده و سه آسیب پذیری را در سرورهای مدیریتی اچ پی برخی ارگان های کشور دلیل اصلی آن عنوان کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخی سازمان‌های کشور اخیراً مورد حملات سایبری قرار گرفته اند که پس از آن مرکز ماهر از اعلام و شناسایی سه آسیب پذیری خبر داد. همچنین عوامل دیگری مانند پیکربندی نادرست برخی شبکه ها را نیز به دلیل این حملات اضافه کرد. چند روز گذشته شاهد حملاتی به سامانه‌های شرکت راه‌آهن و ستاد وزارت راه و شهرسازی بوده ایم که همگی آنها به دلایلی همچون ضعف های امنیتی مربوط می شود. این حمله باعث شد سامانه شرکت راه آهن سیستم های مربوط به قطارهای باری و مسافری را از حالت سیستمی خارج کرده و به طور دستی ساماندهی کند.

همچنین سامانه رسمی وزارت راه و شهرسازی نیز توسط عوامل ناشناس هک شد و سپس با توجه به پیام درج شده روی صفحه از دسترس خارج شد. بنابر بنابر گزارش مرکز ماهر عواملی همچون پیکربندی نادرست، عدم به‌روزرسانی و سیاست‌های صحیح امنیتی در زیر ساخت های مربوط به سیستم باعث ضعف شبکه های رادیویی کشور شده و این حملات را باعث شده است. پیش از این وزیر ارتباطات نیز از تلاش مهاجمان سایبری و سوء استفاده از درگاه مدیریتی سرورهای اچ پی و نقص iLO خبرداد. مرکز ماهر نیز با توصیه‌هایی به کاربران اعلام کرد حتماً به روز رسانی محصولات انجام شود تا این سه آسیب پذیری مهم برطرف شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال