راکت فالکون ۹ در نوزدهمین پرتاب خود فرود ناموفق را تجربه کرد

راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس پس از انجام ماموریت در مرحله اول نتوانست به طور موفقیت آمیز روی کشتی خودران این شرکت فرود بیاید و به دریا سقوط کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راکت فالکون 9 اسپیس ایکس صبح دیروز از ایستگاه فضایی کارناوال فلوریدا پرتاب شد. این پرتاب به دلیل […]

راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس پس از انجام ماموریت در مرحله اول نتوانست به طور موفقیت آمیز روی کشتی خودران این شرکت فرود بیاید و به دریا سقوط کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راکت فالکون 9 اسپیس ایکس صبح دیروز از ایستگاه فضایی کارناوال فلوریدا پرتاب شد. این پرتاب به دلیل شرایط جوی نامناسب با یک روز تاخیر انجام گرفت. در این پرتاب راکت فالکون توانست ۶۰ ماهواره شرکت اسپیس ایکس را در مدار زمین قرار دهد. پس از قرارگیری ماهواره ها و در مرحله دوم پروژه راکت طبق برنامه ریزی عمل نکرد و به جای فرود روی کشتی خودران در اقیانوس اطلس سقوط کرد. این تغییر مسیر نیز ناشی از عملکرد نامناسب راکت به وجود آمده بود.

 بدین ترتیب رکورد ۲۵ پرتاب و فرود متوالی مربوط به اسپیس ایکس شکسته نشد. این اتفاق دومین فرود ناموفق فالکون ۹ محسوب می شود. پس از این موضوع اسپیس ایکس اعلام کرد داده های نادرست هوا باعث نقص فنی و سقوط راکت شده بود. در صورت فرود موفق نیز این شرکت به ۷۵ مین فرود موفق خود دست پیدا می کرد. در هر صورت این ماموریت با موفقیت انجام شد و تعداد ماهواره های اسپیس ایکس در پروژه استارلینک به هزار ماهواره در مدار رسید. اکنون حدود ۴۴۰ ماهواره دیگر نیز باید به ناوگان ماهواره ها اضافه شود. در آینده و در پروژه‌های دیگر حدود ده ها هزار ماهواره دیگر نیز در مدار قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال