لقب ایمن ترین موشک پرتاب شده به فضا به فالکون ۹ اسپیس ایکس رسید

فالکون ۹ اسپیس توانست لقب ایمن ترین موشک پرتاب شده ایالات متحده را به خود اختصاص دهد. این موشک تا کنون ۱۳۹ پرواز داشته که از بین آن ۱۱۲ ماموریت به صورت موفق و متوالی انجام گرفته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پرتاب موشک‌های فالکون ۹ اسپیس اخیراً با سرعت بالاتری […]

فالکون ۹ اسپیس توانست لقب ایمن ترین موشک پرتاب شده ایالات متحده را به خود اختصاص دهد. این موشک تا کنون ۱۳۹ پرواز داشته که از بین آن ۱۱۲ ماموریت به صورت موفق و متوالی انجام گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پرتاب موشک‌های فالکون ۹ اسپیس اخیراً با سرعت بالاتری انجام می گیرد. به طوری که از ابتدای دسامبر تاکنون ۱۰ پرتاب انجام شده که به طور میانگین یک ماموریت در هفته محسوب می‌شود. آخرین پرتاب آن روز گذشته مربوط به ارسال دسته دیگری از ماهواره‌های استارلینک از فلوریدا بوده است. البته این موشک علاوه بر پرتاب های سریع اخیرا خود دستاوردهای دیگری هم داشته است. از جمله آن می‌توان به ۱۳۹ مرتبه پرتاب تاکنون اشاره کرد.

 البته فالکون ۹ پیش از این با شکست هایی نیز مواجه بوده است. به عنوان مثال پرتاب محموله به ایستگاه فضایی بین المللی در ژوئن ۲۰۱۵ و پرواز فالکون 9 با ماهواره آن به نام آموس 6 در یک پرتاب آزمایشی در سپتامبر 2016 با شکست همراه شده بود. اما این موشک از سال ۲۰۲۰ توانست به عنوان فعال‌ترین موشک در ایالات متحده شناخته شود.

 البته موشک های روسی سایوز و پروتون نیز در سطح جهانی نسبت به فالکون ۹ تجربه بیشتری در پرواز دارند. به طوری که می توان موشک های روسی سایوز را به عنوان پادشاه تمام موشک‌ها به حساب آورد. زیرا تاکنون ۱۹۰۰ پرتاب با قدمت سال ۱۹۵۷ تا کنون انجام داده که البته از این تعداد ۱۰۰ شکست نیز در لیست پروازهای خود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال