سقوط یکی از ماهواره های از کار افتاده ناسا در هفته آینده

طبق اعلام کارشناسان ناسا یکی از ماهواره های مرده این آژانس در هفته آینده به سمت حودزمین سقوط خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره قدیمی ناسا با نام RHESSI که وظیفه بررسی خورشید از سال ۲۰۰۲ تا سال ۲۰۱۸ برعهده داشته است اکنون به عنوان یک ماهواره مرده در تاریخ […]

طبق اعلام کارشناسان ناسا یکی از ماهواره های مرده این آژانس در هفته آینده به سمت حودزمین سقوط خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره قدیمی ناسا با نام RHESSI که وظیفه بررسی خورشید از سال ۲۰۰۲ تا سال ۲۰۱۸ برعهده داشته است اکنون به عنوان یک ماهواره مرده در تاریخ ۲۰ آوریل دوباره وارد جو زمین شود. مقامات ناسا می گویند این ماهواره تنها ۲۷۰ کیلوگرم وزن دارد و بخش اعظم آن نیست در زمان عبور از جو به خاکستر و بخار تبدیل خواهد شد. یا این حال مقامات ناسا در مورد این سقوط اعلام کردند احتمال دارد برخی از اجزای این ماهواره پس از عبور از جو باقی بمانند البته خطر اسیب انها به انسان تقریبا یک به ۲۴۶۷ است.

ورود این ماده داره به مدار زمین یک بار دیگر شلوغی فزاینده این بخش را یادآوری می کند. شبکه هاینظارت فضایی جهان در حال حاضر مشغول ردیابی حدود ۳۰ هزار قطعه زباله فضایی در مدار زمین هستند. البته تعداد زباله های کوچک که تاکنون توجهی به آنها نشده بسیار بیشتر از این رقم است.

طبق اعلام ناسا ماهواره RHESSI پر طول ماموریت خود موفق به ثبت ۱۰۰ هزار صحنه پرتو ایکس شد که بر اساس آن دانشمندان توانستند ذرات پرانرژی در شراره های خورشیدی را بررسی کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال