سریع ترین سرعت دانلود 5G با همکاری کوالکام و سامسونگ میسر شد

سریع ترین سرعت دانلود مربوط به فناوری 5G توسط سامسونگ و با استفاده از مودم کوالکام  و با سرعت ۸.۰۸ گیگابیت بر ثانیه انجام شد. برای دستیابی به این سرعت نیز از فناوری اتصال دوگانه رادیو جدید و ترکیب دو طیف mmWave و 5G استفاده شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

سریع ترین سرعت دانلود مربوط به فناوری 5G توسط سامسونگ و با استفاده از مودم کوالکام  و با سرعت ۸.۰۸ گیگابیت بر ثانیه انجام شد. برای دستیابی به این سرعت نیز از فناوری اتصال دوگانه رادیو جدید و ترکیب دو طیف mmWave و 5G استفاده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ طی همکاری با کوالکام و با کمک فناوری اتصال دوگانه رادیویی توانست ۸۰۰ مگاهرتز طیف mmWave و ۱۰۰ مگاهرتز طیف باند میانی را دریافت کند.

این آزمایش در آزمایشگاه مستقر در پلانو تگزاس مربوط به سامسونگ و با کمک شبکه دسترسی رادیویی RAN و هسته کاملا مجازی با کمک ۲۵۶ مدولاسیون QAM فشرده و رادیو عظیم MIMO انجام گرفت. در این آزمایش از یک دستگاه دارای مودم اسنپدراگونX65 5G کوالکام استفاده شده که در نهایت به سرعت دانلود ۸.۰۸ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کرد.

پیش از این نیز سامسونگ توانسته بود به سرعت ۵.۲۳ گیگابیت بر ثانیه در شبکه 4G دست پیدا کند. رکوردهای این شرکت در سالهای قبل نیز به ترتیب ۴.۳ گیگابیت بر ثانیه ۲.۶۵ و ۱.۷ گیگابایت بر ثانیه بوده است. از زمان ایجاد فناوری 5G تاکنون حدود ۳ سال می گذرد و نسل بعدی شبکه بی سیم به عنوان نسل جدید و یک پیشرفت در سال‌های آینده همچنان در حال توسعه است و در بسیاری از بخش های جهان هنوز راه اندازی نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال