FBI اپلیکیشن FaceApp را یک تهدید امنیتی خواند

پلیس امنیتی آمریکا اپلیکیشن FaceApp را بدلیل روسی بودن یک تهدید امنیتی خوانده و معتقد است که این اپ ضد اطلاعاتی است. اپلیکیشن فیس اپ اخیرا به یک ابزار سرگرمی و جذاب در میان کاربران تبدیل شده است و حتی سلبریتی‌های بسیاری نیز از آن در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند. این اپ جزو محبوب ترین […]

پلیس امنیتی آمریکا اپلیکیشن FaceApp را بدلیل روسی بودن یک تهدید امنیتی خوانده و معتقد است که این اپ ضد اطلاعاتی است. اپلیکیشن فیس اپ اخیرا به یک ابزار سرگرمی و جذاب در میان کاربران تبدیل شده است و حتی سلبریتی‌های بسیاری نیز از آن در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند. این اپ جزو محبوب ترین ابزارهای هوش مصنوعی شناخته شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک‌نیوز، معاون مدیر FBI این اپلیکیشن را یک ابزار جاسوسی برای روسیه خواند. چندی پیش جیل تایسون، در نامه‌ای به یکی از سناتورهای آمریکایی پس از بیان ارتباط اپلیکیشن FaceApp با روسیه آن را یک تهدید ضد اطلاعاتی خواند. وی در این نامه گفته است: با توجه به امکان جمع آوری داده‌ها در اینگونه اپلیکیشن‌ها و سیاست‌های کشور روسیه و امکان نفوذ و ردیابی داده‌ها حتی در داخل مرزهای کشور، این تهدید شدیدتر خواهد بود.

تحقیقات و بررسی این اپلیکشین نشان داد که سازندگان آن یک حقوق دائمی برای استفاده از داده‌های کاربران دارند و حتی اجازه دارند تا این داده‌ها را به شرکت‌های تبلیغاتی به اشتراک بگذارند. پس از این موضوع واکنش‌های بسیاری در مورد امنیت این اپلیکیشن بوجود آمد. از جمله ویل استرافاچ، مدیرعامل شرکت امنیت موبایل Guardian در این مورد گفت : ما این موضوع را بررسی کردیم و هیچ مدرکی مبنی بر ادعاهای موجود پیدا نکرده‌ایم. این ادعاها برای سازندگان خارجی نشان دهنده بی عدالتی است.

اداره‌ی تحقیقات فدرال آمریکا از نگرانی‌های بیشتر در مورد دستکاری اطلاعات کاربران خبر داد و گفت روسیه همیشه به دستکاری در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 متهم بوده است. به همین دلیل FBI نگران تکرار مجدد این اتفاق در سال 2020 است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال