اولین بادبان خودکار برای کشتی های تجاری مورد آزمایش قرار گرفت

برای نخستین بار بادبان های بادشونده با نصب روی یک کشتی تجاری مراحل آزمایش خود را به پایان رساند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از فناوری بادبان های بادشونده می تواند طی سه سال آینده حدود یک تریلیون دلار صرفه جویی در سوخت ایجاد کند. این فناوری برای نخستین بار توسط […]

برای نخستین بار بادبان های بادشونده با نصب روی یک کشتی تجاری مراحل آزمایش خود را به پایان رساند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از فناوری بادبان های بادشونده می تواند طی سه سال آینده حدود یک تریلیون دلار صرفه جویی در سوخت ایجاد کند. این فناوری برای نخستین بار توسط یک شرکت دریانوردی روی یک کشتی تجاری مورد استفاده قرار گرفت که شامل یک بادبان بادشونده و جمع شونده خودکار است.

شرکت میشلن، تامین کننده تجهیزات صنعتی این بادبان را به مساحت ۱۰۰ متر مربع روی یک کشتی تجاری توسعه داده است. به گفته شرکت سازنده این فناوری می تواند کامی موثر در جهت کربن زدایی در حمل و نقل دریایی محسوب شود. همچنین این بادبان می تواند روی کشتی های تجاری و تفریحی نصب شود و با کمک انرژی باد مصرف سوخت را تا ۲۰ درصد در همه کشتی ها کاهش دهد.

تمامی کشتی های تجاری و تفریحی هم در مرحله ساخت و هم پس از آن به عنوان یک افزودنی می توانند از این فناوری استفاده کنند. در زمان عبور از زیر پل ها نیز می توان به راحتی آن را جمع کرد.

در حال حاضر حدود ۲۱ کشتی تجاری از این سیستم برای نیروی محرکه خود استفاده می کنند. احتمال می رود این تعداد تا پایان سال به ۲۵ کشتی قابل توجه افزایش یابد. اگر چه حمل و نقل آبی سود زیادی به صنعت دریایی رسانده و بخش عظیمی از تجارت جهانی را تشکیل می دهد اما برای محیط زیست نیز هزینه بسیار زیادی در بر دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال