اولین واکسن زنبور عسل در آمریکا تائیدیه گرفت

ایالات متحده اولین واکسن زنبور عسل در جهان را مورد استفاده قرار می دهد. این واکسن توسط یک شرکت بیوتکنولوژی برای واکسیناسیون زنبورهای عسل علیه یک بیماری تهیه شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی که در زمینه سلامت حشرات فعالیت می کند توانست محورهای لازم را از وزارت […]

ایالات متحده اولین واکسن زنبور عسل در جهان را مورد استفاده قرار می دهد. این واکسن توسط یک شرکت بیوتکنولوژی برای واکسیناسیون زنبورهای عسل علیه یک بیماری تهیه شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی که در زمینه سلامت حشرات فعالیت می کند توانست محورهای لازم را از وزارت کشاورزی ایالات متحده دریافت کند. از آنجایی که زنبورها بخش مهمی از تنوع زیستی و حیات کشاورزی را تشکیل می دهند، سلامت آنها نیز بسیار مهم است.

تحققیقات انجام شده می گوید ۳۳ درصد از غذای تولید شده در جهان به کرده افشانی این حشره وابسته است. از طرفی این حشره آسیب پذیری بالا در برابر نوعی باکتری به نام American foulbrood دارد. در حال حاضر برای مبارزه با این عامل بیماری زنبورها و کندوهای آلوده را می سوزاند. به همین دلیل شرکت Dalan Animal Health تلاش دارد تا واکسنی برای زنبورها توسعه دهد. مدیر عامل این شرکت می گوید:

این واکسن به نوعی پیشرفت در جهت محافظت از زنبورها محسوب میشود. با این روش علاوه بر تغییر نحوه حفاظت از حشرات، روی تولید غذا در جهان نیز تاثیر می گذاریم.

در این واکسن باکتری تمام سلولی بصورت لارو است و در خوراک ملکه تزریق میشود. سپس از طریق زنبورهای کارگر و ژل رویال به ملکه داده خواهد شد. در این هنگام با رسوب بخشی از واکسن در تخمدان های آن ، لاروها در هنگام خروج از تخم نسبت به این بیماری ایمن خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال