اولین فضانورد زن چینی راهی ایستگاه فضایی چین شد

چین گروه دوم فضانوردان را به سمت ایستگاه فضایی خود ارسال کرد. اولین زن فضانورد چینی نیز در این گروه قرار دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شنژو ۱۳ با کمک موشک لانگ مارچ ۲ اف امروز به فضا ارسال شد. قرار است این فضاپیما به ایستگاه فضایی چین به نام تیانه […]

چین گروه دوم فضانوردان را به سمت ایستگاه فضایی خود ارسال کرد. اولین زن فضانورد چینی نیز در این گروه قرار دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شنژو ۱۳ با کمک موشک لانگ مارچ ۲ اف امروز به فضا ارسال شد. قرار است این فضاپیما به ایستگاه فضایی چین به نام تیانه متصل شود. در این سفر سه فضانورد چینی به نام های ژاگ زینگنگ، وان یاپینگ و ای گوانگفو حضور دارند.

 فرماندهی این ماموریت نیز برعهده ژای است که پیش از این در ماموریت شنژو 7 در سال ۲۰۰۸ موفق به پیاده‌روی فضایی شده بود. این شخص پس از ۱۳ سال دوباره شانس حضور در فضا را پیدا کرده است. اولین زن فضانورد چینی به نام وان نیز به ایستگاه فضایی چینی ملحق شد. این شخص نیز در سال 2013 در ماموریت شنژو 10 حضور داشته است. اما این اولین سفر وی به فضا محسوب می شود.

ماموریت شنژو 13 در ادامه فعالیت های مربوط به مونتاژ و ساخت ایستگاه فضایی چینی انجام گرفته است. قرار است این ایستگاه تا سال ۲۰۲۲ به دو ماژول جدید مجهز شود. احتمالاً در این ماموریت فضانوردان پیاده‌روی فضایی یا انجام فعالیت‌هایی در خارج از ایستگاه خواهند داشت. از مهمترین فعالیت آنها در خارج از ایستگاه فضایی اتصال آداپتور است که وظیفه آن ارتباط بازوی کوچکتر روی ماژول دیگر خواهد بود. همچنین در این ماموریت وظیفه بررسی و تایید فناوری های پشتیبانی پزشکی فضایی و یا کار فضانوردان برای اقامت آنها انجام خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال