نخستین ماهواره تجاری با قابلیت برنامه ریزی مجدد به فضا پرتاب شد

ماهواره کوانتوم به عنوان نخستین ماهواره تجاری که می‌تواند به صورت مجدد برنامه‌ریزی شود به فضا پرتاب شد. هدف از عرضه چنین ماهواره‌ای نیز نیاز به تقاضای تغییر مخابره ماهواره ها بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره تجاری کوانتوم با هدف های گوناگونی مانند برنامه ریزی مجدد و همچنین کاهش […]

ماهواره کوانتوم به عنوان نخستین ماهواره تجاری که می‌تواند به صورت مجدد برنامه‌ریزی شود به فضا پرتاب شد. هدف از عرضه چنین ماهواره‌ای نیز نیاز به تقاضای تغییر مخابره ماهواره ها بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره تجاری کوانتوم با هدف های گوناگونی مانند برنامه ریزی مجدد و همچنین کاهش هزینه ساخت به فضا ارسال شد. بسیاری از شرکت‌های فضایی مانند اسپیس ایکس، بلوری اوریجین و ویرجین اوربیت سعی دارند با ساخت چنین ماهواره‌هایی، هزینه های خود را کاهش دهند.

 هم اکنون قابلیت برنامه ریزی در ماهواره های کنونی وجود ندارد و در واقع پس از ساخت آنها امکان هرگونه اصلاح و تغییر غیر ممکن خواهد بود. با این حال شرکت فرانسوی یوتلست در پاریس ماهواره جدید خود به نام کوانتوم را که امکان تغییر کاربری دارد به فضا پرتاب کرده است. مرکز فضایی گویان فرانسه با استفاده از موشک آریان ۵ این ماهواره را به فضا پرتاب کرده است.

 این ماهواره ۳۷ دقیقه پس از پرتاب از موشک جدا شده و توانسته در مدار قرار بگیرد. شرکت یوتلست یک شرکت اپراتور ماهواره ای جهان است که خدماتی را برای بازارهای ویدیو داده و پهنای باند در اختیار کاربران قرار می دهد. این شرکت همچنین با استفاده از ماهواره ها توانسته حدود ۶۸۰۰ کانال تلویزیونی را ارائه کند.

 مکان دقیق ماهواره کوانتوم در نصف النهار ۴۸ درجه شرقی بوده و با استفاده از ۸ پرتو ارتباطی می‌تواند خدماتی را در مناطق جغرافیایی از غرب آفریقا تا آسیا ارائه کند. اما مزیت قابل توجه کوانتوم امکان پیکربندی مجدد پرتوهای ارتباطی ماهواره است. به طوری که امکان سطح پوشش و قدرت سیگنال آن را می‌توان تغییر داد. همچنین کنترل نرم افزاری ماهواره به دست کاربران خواهد بود که از خدمات آن استفاده می‌کنند. کلیه کاربران اجسام متحرک مانند کشتی ها و هواپیماها نیز میتوانند با این ماهواره ارتباط داشته و یا دوباره آن را راه اندازی کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال