اولین واکسن کرونا به مرحله تست رسید

گیلیاد (Gilead) یک شرکت داروسازی آمریکایی است که برای اولین بار واکسن کرونا را آزمایش می کند. این شرکت داروسازی پیش تر در زمینه تولید دارو برای هپاتیت سی و ایدز فعالیت داشته است. گیلیاد با همکاری دولت چین و بیمارستان دوستی این کشور توانسته است در مدتی کم اولین واکسن کرونا را تولید کند. […]

گیلیاد (Gilead) یک شرکت داروسازی آمریکایی است که برای اولین بار واکسن کرونا را آزمایش می کند. این شرکت داروسازی پیش تر در زمینه تولید دارو برای هپاتیت سی و ایدز فعالیت داشته است. گیلیاد با همکاری دولت چین و بیمارستان دوستی این کشور توانسته است در مدتی کم اولین واکسن کرونا را تولید کند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک‌نیوز و به نقل از Fortune، این واکسن کرونا که remdesivir   نام دارد در مدتی کوتاه و با همکاری دولت چین و یک شرکت خصوصی آمریکایی به مرحله انجام رسیده است. شرکت های بسیاری برای رسیدن به این واکسن در تلاشند. از جمله آنها می توان به (Johnson & Johnson)، Moderna Therapeutics، Inovio Pharmaceuticals و همچنین گروهی از دانشگاههای دولتی به سرپرستی محققان کالج پزشکی بیلور (Baylor College of Medicine) نام برد.

یکی از محققان کالج پزشکی بیلور نیز گفته است که واکسن ویروس سارس را در اختیار دارند و میتوان به علت شباهت این ویروس با ویروس کرونا از آن استفاده کرد. تلاش همگانی برای ساخت این واکسن و توزیع آن بین کشورهای مختلف بزرگترین مشکل پیش رو خواهد بود. به دنبال شیوع ویروس کرونا در چین، سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال