روز اول سال 1400 با عبور یک سیارک از کنار زمین همراه خواهد بود

مدیر انجمن نجوم ایران اعلام کرد روز اول سال ۱۴۰۰ در ایران همزمان با عبور یک سیارک از کنار زمین خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مسعود عتیقی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران اعلام کرد در روز اول نوروز امسال یک سیارک به نام ۲۰۰۱ FO32 از کنار زمین عبور خواهد کرد. سیارک […]

مدیر انجمن نجوم ایران اعلام کرد روز اول سال ۱۴۰۰ در ایران همزمان با عبور یک سیارک از کنار زمین خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مسعود عتیقی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران اعلام کرد در روز اول نوروز امسال یک سیارک به نام ۲۰۰۱ FO32 از کنار زمین عبور خواهد کرد. سیارک ۲۰۰۱  FO32 بزرگترین سیارک عبوری از کنار زمین خواهد بود که از فاصله ۵ برابری ماه تا زمین و با سرعت زیاد گذر خواهد کرد. ستاره شناسان سرعت حرکت این سیاره را بسیار سریع عنوان کرده اند به طوری که رصد آن تنها از طریق تلسکوپ و فقط جابجایی آن قابل تشخیص خواهد بود.

عتیقی اعلام کرده قطر این سیارک یک کیلومتر بوده و امکان برخورد با زمین را نیز نخواهد داشت. اما سریع ترین سیارهکعبوری از کنار زمین محسوب خواهد شد.

سرعت حرکت زمین به دور خورشید ۳۰ کیلومتر بر ثانیه است اما این سیاره ۳۴.۴ کیلومتر بر ثانیه حرکت خواهد کرد. اولین سیارک شناخته شده در سال ۱۸۰۱ توسط یک ستاره شناس ایتالیایی شناسایی شد و از آن زمان تاکنون سیارک‌های دورتر به عنوان اجرام ورانپتونی نامگذاری شدند.