اولین ماهواره سیاره‌یاب فراخورشیدی رصد خود را آغاز کرده است

این ماهواره سیاره یاب که متعلق به سازمان فضایی اروپاست، ماهواره CHEOPS نام دارد. این ماهواره قرار است سیاره های فراحورشیدی موجود در فضا را شناسایی کند. این ماهواره سال گذشته به فاصله 700 کیلومتری سطح زمین پرتاب شده بود. در این مدت که این ماهواره در حال چرخش به دور زمین بوده، آزمایش های […]

این ماهواره سیاره یاب که متعلق به سازمان فضایی اروپاست، ماهواره CHEOPS نام دارد. این ماهواره قرار است سیاره های فراحورشیدی موجود در فضا را شناسایی کند. این ماهواره سال گذشته به فاصله 700 کیلومتری سطح زمین پرتاب شده بود. در این مدت که این ماهواره در حال چرخش به دور زمین بوده، آزمایش های مختلفی روی آن انجام گرفته است. محققان اعلام کردند که این ماهواره اکنون آماده به کار است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک‌نیوز و به نقل از دیجیتال ترندز، ماهواره سازمان فضایی اروپا پس از یک سال تست های اولیه کار رصد خود را آغاز کرد. این ماهواره وظیفه دارد تا سیاره های فراخورشیدی را شکار کند. ویلی بنز، محقق ارشد این ماهواره می گوید:” این ماهواره در تاریخ 18 دسامبر سال 2019 به فضا پرتاب شد و در روز هشتم دسامبر 2020 دستوردهی به این ماهواره آغاز گردید.”

مهمتریم مشکل بنر و همکارانش برای آغاز به کار این ماهواره باز شدن پوشش آن بود که از این ماهواره در طول فرآیند پرتاب محافظت می کرد. این پوشش نیز 29 ژانویه برای اولین بار باز شد و تست های اولیه پس از آن نیز انجام گرفت. اکنون ماموریت این ماهواره برای رصد سیاره های فراخورشیدی آغاز شد و این ماهواره در یک ماه آینده ستاره هایی با سیاره یا بدون سیاره را رصد خواهد کرد. ماموریت اصلی CHEOPS جستجوی سیاراتی با قابلیت سکونت است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال