اولین هواپیمای مسافربری با سوخت کاملا پایدار توسط شرکت یونایتد به پرواز در آمد

شرکت هواپیمایی یونایتد توانست برای اولین بار یک هواپیمای مسافربری را با سوخت کاملا پایدار به پرواز درآورد. این شرکت پس از این موفقیت در بیانیه خود اعلام کرد پرواز هواپیمای مسافربری یونایتد از فرودگاه اوهر شیکاگو با بیش از ۱۰۰ مسافر آغاز شد و توانست در فرودگاه ملی ریگان واشنگتن فرود بیاید. به گزارش […]

شرکت هواپیمایی یونایتد توانست برای اولین بار یک هواپیمای مسافربری را با سوخت کاملا پایدار به پرواز درآورد. این شرکت پس از این موفقیت در بیانیه خود اعلام کرد پرواز هواپیمای مسافربری یونایتد از فرودگاه اوهر شیکاگو با بیش از ۱۰۰ مسافر آغاز شد و توانست در فرودگاه ملی ریگان واشنگتن فرود بیاید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت یونایتد با استفاده از سوخت صددرصد پایدار توانست در صنعت هوانوردی رکورد تازه ای را ثبت کند. به گفته این شرکت در آینده صنعت هوانوردی می تواند عاری از هرگونه آلودگی باشد. اسکات کربی، مدیرعامل یونایتد نیز در بین مسافران این پرواز حضور داشت. دیگر مسافران این پرواز شامل رهبران تجاری، مقامات دولتی و برخی اعضای رسانه، برخی اعضای سازمان های غیر دولتی و مدیران شرکتهای شریک یونایتد مانند بوئینگ و ورلد انرژی بودند.

در این پرواز از هواپیما یونایتد ۷۳۷ مدل مکس ۸ استفاده شد که یکی از جدیدترین مدل های هواپیمای این شرکت بوده است. شرکت یونایتد در این مورد می‌گوید: تاکنون خطوط هوایی تنها امکان استفاده از حداکثر ۵۰ درصد سوخت پایدار را در پروازها داشته است. اکنون نیز تمام ناوگان هواپیمایی این خطوط از سوخت پایدار یا SAF استفاده خواهد کرد.

به گفته این شرکت مجوز استفاده از سوخت ۱۰۰ درصد پایدار دریافت شده بود. البته این مجوز تنها برای استفاده از یک موتور بوده است. و موتور دیگر نیز از سوخت معمولی جت استفاده می کند. تنها به این دلیل که نشان دهند تفاوتی میان استفاده از دو نوع سوخت در یک عملیات وجود ندارد. در این پرواز که ۹۸۵ کیلو متر بوده است موتوری که از سوخت پایدار استفاده کرده بود ۷۵ درصد کربن کمتر نسبت به سوخت معمولی منتشر کرده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال