اولین هدف تلسکوپ جیمز وب رصد یک جفت سیاره زمین مانند است

با توجه به پایان یافتن تنظیمات تلسکوپ فضایی جیمز وب و تراز شدن آینه های شش ضلعی طلایی زمان اندکی تا شروع فعالیت آن باقی است. به همین دلیل ناسا لیستی از اهداف اولیه جیمز وب برای کنکاش آماده کرده است. به نظر می رسد اولین هدف به یک جفت سیاره زمین مانند تعلق دارد […]

با توجه به پایان یافتن تنظیمات تلسکوپ فضایی جیمز وب و تراز شدن آینه های شش ضلعی طلایی زمان اندکی تا شروع فعالیت آن باقی است. به همین دلیل ناسا لیستی از اهداف اولیه جیمز وب برای کنکاش آماده کرده است. به نظر می رسد اولین هدف به یک جفت سیاره زمین مانند تعلق دارد که یکی از آنها دارای اقیانوس های گدازه ای و فاقد چربی بوده و دیگری یک سیاره فراخورشیدی سوزان میان ستاره ای است.

لورا کریدبرگ از موسسه نجوم ماکس پلانک در مورد هدف اولیه جیمز وب می گوید قرار است: بررسی این سیارات داده های جدیدی را در مورد سیارات مشابه زمین ارائه می کند به طوری که از طریق آن بتوان دیدگاه های در مورد زمین در دوران اولیه خود را بررسی کرد. ‌

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به گفته ناسا سیاره فراخورشیدی مورد نظر به نام Cancri e 55 یک ابر زمین فوق داغ است که حدود چهل سال نوری از زمین فاصله دارد. جرم آن تقریباً ۸.۶۳ برابر زمین و اولین هدف تلسکوپ جیمز وب محسوب می شود. این سیاره به دور یک ستاره شبیه خورشید میچرخد و یک پیوند اشتراک ناپذیر میان آنها وجود دارد. فاصله آن با این ستاره نیز کمتر از یک و نیم میلیون مایل است. به گفته محققان با توجه به فاصله اندک آن تا خورشید خود سطح این سیاره از گاز های ذوب پوشیده شده است. در این بین وظیفه جیمز وب بررسی سطح سیاره با کمک دوربین های مادون قرمز خواهد بود.

سیاره دورتر در فاصله ۴۸ سال نوری به نام LHS 3844 b هدف دیگر جیمز خواهد بود که جرم آن تقریباً 2.25 برابر زمین است. این سیاره در حال چرخش به دور یک ستاره کوتوله قرمز است. با توجه به اینکه این سیاره جو ندارد ممکن است دوربین NIRCam جیمز وب نتواند اطلاعات دقیقی از آن جمع آوری کند. اما به دلیل ترکیباتی مانند گرانیت یا بازالت و حتی گاز آتشفشانی دوربین  MIRIمی تواند آنها را تشخیص دهد. حتی امکان اظهار نظر در مورد فعالیت آتشفشانی سیاره از طریق این اطلاعات وجود دارد. در حال حاضر اخترشناسان پس از زمان شروع به کار جیمز وب خود را آماده می‌کنند تا بتوانند داده ها را تحلیل کرده و به سوالات خود پاسخ دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال