اولین مورد ابتلای انسانی آنفولانزای پرندگان در چین گزارش شد

کمیسیون ملی بهداشت پکن اعلام کرد یک مورد ابتدای انسانی آنفولانزای پرندگان در استان شرقی چین مشاهده شده است. این گونه نادر H10N3 آنفولانزای پرندگان نام دارد و افرادی که با این حیوانات سر و کار دارند را مبتلا خواهد کرد. هنوز شواهدی در مورد انتشار این بیماری از طریق انسان به انسان گزارش نشده […]

کمیسیون ملی بهداشت پکن اعلام کرد یک مورد ابتدای انسانی آنفولانزای پرندگان در استان شرقی چین مشاهده شده است. این گونه نادر H10N3 آنفولانزای پرندگان نام دارد و افرادی که با این حیوانات سر و کار دارند را مبتلا خواهد کرد. هنوز شواهدی در مورد انتشار این بیماری از طریق انسان به انسان گزارش نشده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با توجه به اعلام کمیسیون ملی بهداشت پکن نشانه های مشخصی از انتشار آنفولانزای پرندگان در دیگر انسانها مشاهده نشده و از این نظر باید خوشحال بود که همه گیری دیگری مشابه کرونا نخواهیم داشت. وضعیت فرد مبتلا به آنفولانزای پرندگان پس از بستری در بیمارستان در تاریخ ۸ اردیبهشت ابتلا به گونه H10N3 آنفولانزای پرندگان تشخیص داده شد. هم اکنون این فرد سلامتی خود را یافته و در حال مرخص شدن از بیمارستان است. البته کمیسیون ملی بهداشت چین جزئیاتی در مورد ابتلای فرد و چگونگی آن منتشر نکرده اما تا به امروز هیچ ابتلای انسانی از این نوع ویروس در جهان گزارش نشده است.

سازمان بهداشت جهانی نیز پس از انتشار این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و گفته است: هنوز علت و منبع این ویروس مشاهده نشده اما با توجه به وجود طیور در میان انشان ها ابتلا به این نوع از ویروس آنفولانزا دور از ذهن نخواهد بود. تنها باید به این نکته توجه داشت که همیشه تهدیدات همه گیری در ویروس آنفولانزا وجود دارد.

ویروس H10N3 نوعی ویروس نادر است که تا کنون 40 مورد قرنطینه از بابت انتقال این ویروس از پرندگان وحشی در جهان از سال 2018 گزارش شده است. پژوهشگران به دنبال بررسی ژنتیکی این ویروس هستند تا از شباهت آن با ویروس های قدیمی یا گونه جدید آن مطلع شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال