اولین نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کربلا

برگزاری اولین نمایشگاه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کربلا، فرصت مناسبی برای فعالیت شرکت های بازرگانی ایرانی و فعال در این حوزه محسوب می شود. این نمایشگاه که با حمایت وزارت ارتباطات، معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور عراق برگزار می شود، فرصت مناسبی را برای ایران در […]

برگزاری اولین نمایشگاه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کربلا، فرصت مناسبی برای فعالیت شرکت های بازرگانی ایرانی و فعال در این حوزه محسوب می شود. این نمایشگاه که با حمایت وزارت ارتباطات، معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور عراق برگزار می شود، فرصت مناسبی را برای ایران در اختیار می گذارد تا رقبای تجاریش در این کشور را شناخته و بتواند روابط تجاری بهتری را با این کشور همسایه برقرار کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، در 10 سال اخیر عراق یکی از مهم ترین شرکای تجاری ایران محسوب شده و روابط تجاری خوبی در میان این دو کشور برقرار شده است. حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در تاریخ ۹ تا ۱۲ مهرماه امسال در این نمایشگاه، منجر به تمرکز بلند مدت بر بازار عراق شده و به شرکت های خصوصی این امکان را می دهد تا در زمینه سرمایه گذاری بهتر عمل کرده و فرصت ها و تهدید ها را بررسی کنند. به طور کلی از مهم ترین رقبای ایران جهت برقراری روبط تجاری با کشور عراق، کشورهای ترکیه، چین، اردن، مصر، عربستان، آلمان، کره جنوبی، امریکا، انگلستان و لبنان محسوب می شوند که ایران با داشتن بیش ترین میزان مرز مشترک با کشور عراق، مزیت مهمی در میان رقبای خود دارا می باشد.

از مهم ترین مشوق ها جهت سرمایه گذاری در کشور عراق، معافیت از انواع مالیاتهای داخلی، معافیت از عوارض گمرکی خروجی و ورودی، صدور اقامت جهت سرمایه گذاران و تمامی کارکنان خارجی آنها، تامین امنیت افراد، تجهیزات و محل پروژه ها و امکان ممنوعیت کالاهای مشابه وارداتی در صورت تولید در عراق توسط سرمایه‌گذاران است. رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت مخابرات ایران، همچنین از مزیت هایی از جمله امکان صادرات به اتحادیه کشورهای عربی بدون عوارض گمرکی، در اختیار گذاشتن زمین و مکان های متناسب با پروژه‌های سرمایه‌گذاری به صورت رایگان، امکان ورود و خروج بدون مانع و قید شرط سرمایه و سود سرمایه گذاری از کشور و ارائه سوخت ارزان قیمت به واحدهای سرمایه گذاری صحبت به میان می آورد که می تواند موجبات ایجاد سرمایه گذاری مطمئن را برای شرکت های خصوصی فراهم آورد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال