اولین تصاویر منتسب به ماهواره ردیاب آلودگی هوای ناسا منتشر شد

ماهواره نظارت بر آلودگی هوای ناسا موفق شد اولین تصاویر خود را منتشر کند. این ماهواره با نام TEMPO اوایل سال میلادی در فاصله حدوداً ۳۵ کیلومتری زمین قرار گرفت و می‌تواند زمین را از این فاصله رصد کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون تصاویر اولیه مربوط به این ماهواره شامل […]

ماهواره نظارت بر آلودگی هوای ناسا موفق شد اولین تصاویر خود را منتشر کند. این ماهواره با نام TEMPO اوایل سال میلادی در فاصله حدوداً ۳۵ کیلومتری زمین قرار گرفت و می‌تواند زمین را از این فاصله رصد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اکنون تصاویر اولیه مربوط به این ماهواره شامل دو نقشه آلودگی هوا در اطراف لس آنجلس منتشر شده است. در این نقشه سطوح دی اکسید نیتروژن موجود در هوا به طور واضح قابل مشاهده خواهد بود. همچنین رنگ‌های تیره موجود در این نقشه ترکیبات شیمیایی را در سطوح بالاتر نشان می‌دهد. علاوه بر آن آلودگی برخی مناطق دیگر شهری مانند نیویورک و واشنگتن نیز در تصاویر این ماهواره قابل رویت است.

کلی چنس، محقق اصلی از تیم پشتیبانی TEMPO در رابطه با این ماهواره می‌گوید: این ماهواره می‌تواند به طور ساعتی آلودگی هوا را در آمریکای شمالی اندازه‌گیری کند. همچنین سطوح ازن، دی اکسید نیتروژن، فرمالدهید و ذرات معلق در هوا و دیگر گازهای کمیاب نیز توسط ابزارهای این ماهواره اندازه‌گیری خواهند شد. قرار است از داده‌های جمع آوری شده توسط این ماهواره نیز برای ۵۰ مطالعه علمی استفاده شود.

ماهواره جدید TEMPO قادر به اندازه‌گیری آلودگی هوا با وضوح بالا بوده و در بازه‌های زمانی کوتاه نیز می‌تواند تغییرات آلودگی هوا را مشخص کند. هدف از ساخت و ارسال این ماهواره نیز جمع آوری داده‌ها در مورد عوامل تاثیرگذار در آلودگی هوا از قبیل ساعات اوج ترافیک یا دود مربوط به آتش سوزی است.

تصاویر اولیه TEMPO مربوط به فرایند کالیبراسیون ابزار اولیه این ماهواره بوده و طیف سنج آلودگی آن میتواند طول موج‌های نور را توسط گازهای موجود در جو مورد سنجش قرار دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال