نخستین آزمایش ریزگرانش توسط پهپاد انجام شد

اولین آزمایش ریزگرانش توسط یک پهپاد از ارتفاع زیاد انجام شد. این پهپاد کپسول ریزگرانش را با هدف آزمایش علمی و از ارتفاع پرتاب کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آزمایش ریزگرانش با پهپاد به دلیل پروازهای بلندتر انجام شد. آنها می توانند بالاتر از برج های رهاسازی پرواز کنند. برج های […]

اولین آزمایش ریزگرانش توسط یک پهپاد از ارتفاع زیاد انجام شد. این پهپاد کپسول ریزگرانش را با هدف آزمایش علمی و از ارتفاع پرتاب کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آزمایش ریزگرانش با پهپاد به دلیل پروازهای بلندتر انجام شد. آنها می توانند بالاتر از برج های رهاسازی پرواز کنند. برج های رهاسازی مخصوص آزمایش های علمی طراحی شده اند ‌ و در این آزمایش پس از رها سازی از ارتفاع زیاد شرایط بی وزنی یا ریزگرانش نیز تجربه می شود. این آزمایشات می تواند در مطالعات علمی مورد استفاده قرار بگیرد.

یک استارتاپ بریتانیایی برای نخستین بار در آزمایش ریزگرانش از پهپاد استفاده کرد. شرکت Gravitilab نام دارد، با ارسال پهپاد خود به ارتفاع ۶۰۰ متری آزمایش خود را شروع کرد. پهپاد تطبیق یافته کپسول مخصوص آزمایش را از ارتفاع موردنظر رها کرد. این استارتاپ قصد دارد برای پروازهای آزمایشی خدمات ریزگرانشی ارائه کند.

راب ادلار، مدیر فنی این شرکت در این مورد می گوید: تاکنون تمامی آزمایش های علمی زمینی ریزگرانشی در اروپا از برج رهاسازی انجام شده بود. این آزمایشات نیاز به زمانی طولانی برای انجام آزمایش داشت. به عنوان مثال دسترسی به یک برج در آلمان به چندین سال زمان نیاز داشت. اما خدمات ما می تواند با هزینه کمتر و بصورت محلی ارائه شود. خدمات ارائه شده نیز شامل ۵ تا ۲۰ ثانیه ریزگرانش و یا استفاده از سیستم بدون سرنشین لوئیس است.

به گفته مهندسان این شرکت فناوری مورد نظر در این شرکت نخستین فناوری هوایی بدون سرنشین در جهان است. این در حالیست که دسترسی به ایستگاه فضایی بسیار هزینه من. است و استفاده از برج های رهاسازی و شبیه سازی های زمینی نیز به ندرت انجام میگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال