اولین هدست واقعیت ترکیبی بازار و اپل معرفی شد

پس از سالها انتظار در نهایت اپل شب گذشته در مراسم ویژه خود از هدست واقعیت ترکیبی با نام اپل ویژن پرو رونمایی کرد. این دستگاه منحصر بفرد می تواند انقلابی در بازار واقعیت ترکیبی ایجاد کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اول در رویداد WWDC امسال از هدست خود رونمایی کرد. […]

پس از سالها انتظار در نهایت اپل شب گذشته در مراسم ویژه خود از هدست واقعیت ترکیبی با نام اپل ویژن پرو رونمایی کرد. این دستگاه منحصر بفرد می تواند انقلابی در بازار واقعیت ترکیبی ایجاد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اول در رویداد WWDC امسال از هدست خود رونمایی کرد. اپل در توضیح این هدست گفت کاربران امکان کنترل این دستگاه را با دستان، چشم ها و فرمان های صوتی خواهند داشت. به گفته اپل محتواهای دیجیتالی و فضای پیرامون توسط این هدست ترکیب شده و به نوعی رایانش فضایی ایجاد میشود.

در این هدست از یک سیستم عامل کاملا جدید با نام VisionOS استفاده شده است. سیستم عامل جدید اپل دارای اپ استور مخصوص به خود است و با کمک آن می توان به اپ های مخصوص این هدست دسترسی است. همچنین اپ های مخصوص آیفون و آیپد که سازگار با این دستگاه هستند نیز در اپ استور جدید قابل دسترسی هستند.

از دیگر ویژگی این هدست استفاده از اپلیکیشن های آن در هر نمایشگر و با هر اندازه ای است. در واقع ویژن پرو یک هدست واقعیت افزوده است که قادر است به حالت واقعیت مجازی نیز برود.

از دیمر ویژگی این هدست امکان مشاهده چشمان کاربر از پشت آن است. البته این امکان با کمک قابلیتی به نام Eyesight ارائه میشود که ویدیویی از چشمان کاربر را نمایش می دهد. بنابراین علاوه بر استفاده همزمان از هدست، مشاهده چشم های کاربر توسط اطرافیان نیز امکان پذیر است. اپل ویژن پرو با اتصال به کامپیوترهای مک به کاربران کمک می کند تا بتوانند خروجی صفحه نمایش را به فضای مجازی منتقل کنند. همچنین امکان اتصال آن به مجیک کیبورد و مجیک ترک پد از طریق بلوتوث وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال