آغاز انتشار بزروسانی‌های امنیتی ماهانه برای دستگاه‌های نکسوس

روز گذشته شرکت گوگل به وعده‌ی خود عمل کرد و اولین بروزرسانی امنیتی را برای محصولات سری نکسوس که تا سه سال گذشته تولید شده‌اند، عرضه نمود. البته هنوز خبری در مورد شرکت سامسونگ و بروزرسانی‌هایی که قرار است برای محصولات سری گلکسی عرضه گردد، منتشر نشده است. این بروزرسانی‌های جدید نسخه‌ی خود سیستم‌عامل اندروید […]

روز گذشته شرکت گوگل به وعده‌ی خود عمل کرد و اولین بروزرسانی امنیتی را برای محصولات سری نکسوس که تا سه سال گذشته تولید شده‌اند، عرضه نمود. البته هنوز خبری در مورد شرکت سامسونگ و بروزرسانی‌هایی که قرار است برای محصولات سری گلکسی عرضه گردد، منتشر نشده است.

این بروزرسانی‌های جدید نسخه‌ی خود سیستم‌عامل اندروید را تغییر نداده و در عوض، تنها شماره‌ی ساخت این سیستم‌عامل‌ها تغییر پیدا کرده است. و شماره‌ی ساخت “LMY48M” مربوط به نکسوس‌های 4، 5، 6، 7 و 9 و شماره‌ی ساخت “LMY48N” نیز به Nexus Player مربوط می‌شود. همچنین باید بدانید که تمامی این بروزرسانی‌ها، بر پایه‌ی اندروید 5.1.1 می‌باشند، پس اگر سیستم‌عامل دستگاه شما به آخرین نسخه‌اش بروزرسانی نشده، ابتدا باید آن را ارتقاء دهید.

اصلی‌ترین تمرکزی که گوگل با عرضه‌ی این آپدیت بر روی آن داشته، مربوط به بخش هدر رفتن و سر ریز شدن حافظه‌ و منجر شدن آن به نفوذپذیری، می‌باشد. همچنین برخی از آسیب‌پذیری‌ها با شدت متوسط که به برخی اپلیکیشن‌ها، این اجازه را می‌دهد تا کد کوتاه مربوط به SMS را پشت سر گذاشته و دستگاه کاربران را نفوذپذیر نمایند، نیز مربوط می‌شود.

خوشبختانه باگ Stagefright که مجموعه‌ای از رخنه‌های بسیار خطرناک سیستم‌عامل اندروید بوده و حالا از هر زمان دیگری نیز خطرناک‌تر است، در آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید، برطرف شده و در این مورد جای نگرانی برای دارندگان محصولات سری نکسوس وجود ندارد.

در حال حاضر، همه‌ی نگاه‌ها به شرکای تجاری گوگل و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و اینکه آیا آنها هم بروزرسانی‌های امنیتی را عرضه خواهند نمود یا نه، می‌باشد. گوگل در این مورد بسیار خوب عمل کرده و محصولی همچون نکسوس 4 را که سال 2012 عرضه کرده بود نیز آپدیت کرده و مشکلات امنیتی آن را برطرف کرده است. اما سازندگان و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در این مورد اصلا خوب عمل نکرده و شاید بسیاری از محصولاتی که آنها عرضه کرده‌اند، هرگز این بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت نکنند.

پس از شرکت گوگل و سامسونگ، حالا ال‌جی نیز قول عرضه‌ی بروزرسانی‌های امنیتی را برای محصولات خود داده و ما امیدوار هستیم که شاهد عرضه‌ی این آپدیت امنیتی برای محصولات این دو کمپانی در آینده‌ی نزدیک باشیم.

امیدواریم سایر شرکت‌ها نیز به جمع گوگل، سامسونگ و ال‌جی پیوسته و بروزرسانی‌های امنیتی را برای محصولات خود عرضه نمایند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال