اولین ماموریت نقشه برداری اقیانوس با کشف یک کوه در زیر آب همراه شد

ماموریت مربوط به تهیه نقشه اقیانوسی در زیر آب باعث کشف یک کوه به اندازه برج خلیفه شد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در هنگام انجام ماموریت بدون سرنشین در اقیانوس موفق به کشف یک کوه به بندی بزرگترین آسمان خراش دنیا شدند. این ماموریت با کمک بزرگترین شناور بدون سرنشین […]

ماموریت مربوط به تهیه نقشه اقیانوسی در زیر آب باعث کشف یک کوه به اندازه برج خلیفه شد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در هنگام انجام ماموریت بدون سرنشین در اقیانوس موفق به کشف یک کوه به بندی بزرگترین آسمان خراش دنیا شدند. این ماموریت با کمک بزرگترین شناور بدون سرنشین انجام شد که وظیفه آن نقشه برداری از اقیانوس است.

این کشف جدید می تواند در درک بیشتر اقیانوس ها به ویژه در مناطق دور افتاده کمک کند. محققان تاکنون تنها موفق به کاوش ۵ درصد از اقیانوس ها شده اند. به همین دلیل ماموریت های اقیانوس شناسی می تواند در آشکار کردن اسرار اقیانوس ها موثر باشد. همچنین شناخت در مورد عملکرد فیزیکی اقیانوس ها با کشف هایی مانند کشف کوه های دریایی افزایش می یابد.

دکتر آرورا المور، مدیر کاوش اقیانوسی سازمان ملی اقیانوسی در این مورد می گوید: تمام افراد در آمریکا به اقیانوس وابستگی دارند. این وابستگی از تامین پروتئین گرفته تا کابل های زیر آب برای اینترنت. تنها راه شناخت اقیانوس ها نیز کشف آنهاست. ماموریت کنونی نیز گام نخست در نقشه برداری از بستر دریا محسوب میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال