اولین ایستگاه شارژ فراساحلی با هدف کاهش گازهای گلخانه ای راه اندازی شد

گروه کشتیرانی استیل استورم با هدف کاهش ۵ و نیم میلیون تن انتشار کربن دی اکسید اولین ایستگاه شارژ فراساحلی جهان را راه اندازی می کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا یک گروه کشتی رانی به نام مرسک Maersk با هدف کربن زدایی از صنعت دریایی اولین ایستگاه شارژ فراساحلی را به […]

گروه کشتیرانی استیل استورم با هدف کاهش ۵ و نیم میلیون تن انتشار کربن دی اکسید اولین ایستگاه شارژ فراساحلی جهان را راه اندازی می کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا یک گروه کشتی رانی به نام مرسک Maersk با هدف کربن زدایی از صنعت دریایی اولین ایستگاه شارژ فراساحلی را به نام استیل استورم راه اندازی خواهد کرد. در واقع استیل استورم نیز یک شرکت از زیرمجموعه مرسک محسوب می‌شود که قصد دارد فناوری جدیدی را در یک ایستگاه شارژ دریایی راه اندازی کند.

 در این ایستگاه کشتی ها می توانند از طریق یک شناور متصل به خشکی شارژ شوند. بدین ترتیب کلیه کشتی های خارج از بنادر با کمک نصب صدها ایستگاه شارژ دریایی از انتشار بیهوده گازهای گلخانه‌ای جلوگیری می‌شود. زیرا کشتی‌ها به جای مصرف سوخت از برق ایستگاه های شارژ استفاده خواهند کرد بسیاری از کشتی‌های خارج از بنادر که به طور بی حرکت قرار دارند در این حالت سه تا پنج تن سوخت به طور روزانه مصرف می کنند.

استیل استورم برای توسعه این پروژه از صندوق توسعه دریایی دانمارک و برنامه توسعه فناوری انرژی پشتیبانی مال دریافت خواهد کرد. مدیر برنامه سرمایه‌گذاری این شرکت گفته است: چشم انداز شرکت فراهم ساختن زیرساخت هایی است که به کشتی ها اجازه خواهد داد با استفاده از انرژی پاک شارژ شده و در زمان غیر فعال بودن کربن اضافه تولید نکنند. طی این پروژه پنج و نیم میلیون تن کربن دی اکسید طی ۵ سال و پس از عرضه این فناوری حذف خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال