اولین پرتاب مداری استارشیپ یک ماه دیگر انجام میشود

اسپیس ایکس اعلام کرد اولین پرتاب مداری استارشیب در ماه دسامبر انجام خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس از سال ۲۰۲۱ تاکنون قصد دارد موشک استارشیپ را به پرواز درآورد. این شرکت اخیرا تاریخ دسامبر را برای تجربه اولین پرواز آزمایشی مداری این موشک انتخاب کرده است. البته هنوز […]

اسپیس ایکس اعلام کرد اولین پرتاب مداری استارشیب در ماه دسامبر انجام خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اسپیس ایکس از سال ۲۰۲۱ تاکنون قصد دارد موشک استارشیپ را به پرواز درآورد. این شرکت اخیرا تاریخ دسامبر را برای تجربه اولین پرواز آزمایشی مداری این موشک انتخاب کرده است. البته هنوز این تاریخ قطعی نشده است.

طبق گزارش منتشر شده توسط رویترز، یک مقام ارشد ناسا به نقل از اسپیس ایکس زمان پرتاب آزمایشی این موشک را برای نخستین بار در ماه دسامبر دانست. ناسا قرار است با استفاده از این موشک برای سفر به ماه استفاده کند. طبق برنامه ریزی های انجام گرفته ناسا، قرار است این موشک طی مأموریت آرتمیس به عنوان اولین فرودگر دارای سرنشین به ماه ارسال شود.

در صورت پیشرفت برنامه ریزی های انجام شده احتمالا یک نسخه از این موشک بین سالهای ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ طی مأموریت آرتمیس ۳ به منطقه ای در نزدیکی قطب جنوب ماه ارسال شود.

مارک کراسیچ، معاون مدیر توسعه ماموریت آرتمیس در روز دوشنبه در نشست شورای مشورتی ناسا اعلام کرد چهار پرواز اصلی استارشیپ تحت نظارت خواهد بود. اولین پرواز نیز برای ماه دسامبر برنامه ریزی شده است.

تاکنون هیچ کدام از نمونه های موشک استارشیپ از سال ۲۰۲۱ تاکنون موفق به پرواز نشدند. تنها پرواز این موشک نیز تا ارتفاع ده کیلومتری بوده است. اداره هوانوردی فدرال آمریکا با هدف تایید این موشک برای یک ماموریت مداری بررسی های طولانی مدت زیست محیطی را روی این موشک انجام می دهد. بنظر می‌رسد هنوز این بررسی ها پایان نیافته و چندین مورد آن باقی مانده است.

با وجود اعلام ایلان ماسک مبنی بر آمادگی کامل این موشک برای پرواز، بنظر می‌رسد هنوز برخی موارد خواسته شده مربوط باید موشک را به پایان نبرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال