بخش اول نسل دوم ماهواره های استارلینک به مدار ارسال شد

اسپیس ایکس روز گذشته سری اول ماهواره های نسل دوم خود را به مدار زمین ارسال کرد. وظیفه همین ماهواره ها نیز بر عهده راکت فالکون ۹ بوده است. این شصتمین پرواز در سال جاری میلادی برای این شرکت محسوب می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسل دوم استارلینک روز گذشته […]

اسپیس ایکس روز گذشته سری اول ماهواره های نسل دوم خود را به مدار زمین ارسال کرد. وظیفه همین ماهواره ها نیز بر عهده راکت فالکون ۹ بوده است. این شصتمین پرواز در سال جاری میلادی برای این شرکت محسوب می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسل دوم استارلینک روز گذشته از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کارناوال در فلوریدا به سمت مدار زمین پرتاب شد .حدود هشت دقیقه نیز پس از پرتاب راکت فالکون ۹ در اقیانوس بر روی سکو فرود آمد. اسپیس ایکس در این ماموریت رکورد پرتاب های خود را که در سال ۲۰۲۱ و با ۳۱ پرتاب بود شکست. حدود سه هزار ماهواره نسل اول در مدار قرار داده است و نسل دوم آنها نیز در حال حاضر برای قرارگیری در مدار آماده می شوند. با توجه به استفاده از ماهواره های نسل دوم این شرکت به پهنای باند بیشتری در شبکه نیاز دارد و قصد دارد با کمک این ماهواره ها آن را برطرف کند.

در حال حاضر اسپیس ایکس برای پرتاب ۷,۵۰۰ ماهواره نسل دوم از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا مجوز دریافت کرده است. اما این شرکت قصد دارد برای پرتاب ۳۰۰۰۰ ماهواره مجوز بزرگتری دریافت کند. زیرا این ماهواره ها قابلیت اتصال به گوشی های موبایل را دارند و این شرکت نیز اخیراً درخواستی را در این رابطه به کمیسیون ارتباطات فدرال ارسال کرده است.

جسی اندرسون، از بخش مهندسی اسپیس ایکس در مورد ماموریت انجام گرفته می گوید: با ماهواره های جدید ارسال شده به مدار ظرفیت بیشتری در اختیار شبکه ما قرار می گیرد. در نهایت به جذب مشتری بیشتر و اینترنت سریعتر در مناطقی که تراکم کاربری بالایی دارند می انجامد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال