اولین نمونه عکس گوشی Moto Edge 30 Ultra با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ منتشر شد

اولین نمونه عکس گوشی Moto Edge 30 Ultra با حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی توسط مدیر کل موتورولا منتشر شد که کیفیت آن را در سطح جزئیات و رنگ ها نشان می دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موتورولا گوشی پرچمدار Moto Edge 30 Ultra خود را پیش از پایان ماه میلادی عرضه خواهد […]

اولین نمونه عکس گوشی Moto Edge 30 Ultra با حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی توسط مدیر کل موتورولا منتشر شد که کیفیت آن را در سطح جزئیات و رنگ ها نشان می دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موتورولا گوشی پرچمدار Moto Edge 30 Ultra خود را پیش از پایان ماه میلادی عرضه خواهد کرد. این گوشی جدید قرار است با دوربین سه گانه و حسگر اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ عرضه شود. Moto Edge 30 Ultra اولین گوشی مجهز به حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود که توسط موتورولا ساخته شده است.

 چن جین مدیر کل موتورولا پیش از عرضه این گوشی چند تصویر ثبت شده توسط این حسگر را به نمایش گذاشت. تصویر منتشر شده با وضوح ۵۰ مگاپیکسل قادر است با تکنیک ترکیب پیکسل ها هر چهار پیکسل مجاور را هم رنگ کرده و یک پیکسل بزرگتر با توانایی جذب نور بیشتر ایجاد کند. افزایش جذب نور باعث افزایش جزئیات تصویر خواهد شد. به همین دلیل تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ثبت شده توسط دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی جزئیات بهتری را نسبت به حسگر های ۵۰ مگاپیکسلی عادی نشان می دهد.

به گفته چن جین تکنیک ترکیب پیکسل چهار در یک سامسونگ می‌تواند نسبت به تکنیک نه در یک حسگر های ۱۰۸ مگاپیکسلی عملکرد بهتری از خود نشان دهد. این دوربین حتی قادر به خلق تصاویر ۱۲مگاپیکسلی نیز خواهد بود بدین ترتیب 9 پیکسل در کنار یکدیگر هم رنگ شده و پیکسل بزرگتر را تشکیل می‌دهند. به گفته سامسونگ حسگر ISOCELL HP1 در حالت عادی یک تصویر 200 مگاپیکسلی را با پیکسل هایی به ابعاد ۰٫۶۴ میکرومتر ثبت خواهد کرد.

 این حسگر با استفاده از الگوی رنگی RGB امکان ضبط ویدئو 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و ویدئوی 4K با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه را فراهم می کند. غیر از سامسونگ یک شرکت کره ای دیگر نیز حسگر 200 مگاپیکسلی به نام ISOCELL HP3 مشابه دارد که پیکسل هایی با ابعاد ۰٫۵۶ میکرومتر تولید می کند. شیائومی برای اولین بار از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی این شرکت استفاده خواهد کرد.