آغاز فعالیت اولین رصدخانه قدرتمند خورشیدی در هاوایی

با آغاز به کار رصدخانه قدرتمند خورشیدی در هاوایی منجمان می‌توانند مطالعات خود را در زمینه خورشید و رصد های علمی در این زمینه آغاز کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رصدخانه دنیل کی اینویه در هاوایی خود را برای فاز اولیه یک ساله رصد های علمی آغاز میکند. تلسکوپ موجود در […]

با آغاز به کار رصدخانه قدرتمند خورشیدی در هاوایی منجمان می‌توانند مطالعات خود را در زمینه خورشید و رصد های علمی در این زمینه آغاز کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رصدخانه دنیل کی اینویه در هاوایی خود را برای فاز اولیه یک ساله رصد های علمی آغاز میکند. تلسکوپ موجود در این رصدخانه به بنیاد ملی علوم تعلق دارد و در نامگذاری آن از یک سناتور هاوایی استفاده شده است. این فرد از رهبران آمریکایی و محققان علمی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۲ چشم از جهان فرو بست.

 رصدخانه تازه تاسیس شده به عنوان قدرتمندترین تلسکوپ خورشیدی دنیا با کمک فن آوری دنیای مدرن امکان ثبت جزئیاتی از سطح خورشید را فراهم خواهد کرد. اولین داده این رصد خانه به سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد که در آن زمان تصویری از سلول های خورشیدی روی سطح آن ثبت شده بود. علاوه بر آن تصویر دیگری مربوط به لکه های خورشیدی نیز به عنوان اولین سند علمی این رصدخانه منتشر شد.

 محل قرار گیری این تلسکوپ آتشفشان هالی کالا در جزیره مائویی است. پیش از این به دلیل اهمیت معنوی این آتشفشان برای بومیان این منطقه ساخت این رصدخانه با مشکلات بسیاری همراه بود. علاوه بر آن به دلیل آغاز هم گیری کووید ۱۹ فعالیت های علمی این رصدخانه نیز با ۱۸ ماه اتخیر آغاز شد. وظیفه اصلی تلسکوپ این رصدخانه ثبت پدیده‌هایی مانند زبانه های خورشیدی، لکه های خورشیدی و خروج جرم از تاج خورشید خواهد بود. تا کنون هیچ گونه تسهیلات دیگری هم رده این رصدخانه خورشیدی در جهان ساخته نشده است و قرار است این ابزار جدید به درک بیشتر دانشمندان از خورشید بیانجامد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال