اولین آزمایشگاه علمی در عمق ۲.۵ کیلومتری زیر آب توسط فرانسه ساخته میشود

فرانسه در حال ساخت یک آزمایشگاه علمی در عمق ۲.۵ کیلومتری زیر آب است و قصد دارد با کمک این آزمایشگاه مطالعاتی را در زمینه قلمرو زیر آب انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آزمایشگاه جدید و قابل کنترل از راه دور فرانسه در نزدیکی مارسی و در زیر آب ساخته […]

فرانسه در حال ساخت یک آزمایشگاه علمی در عمق ۲.۵ کیلومتری زیر آب است و قصد دارد با کمک این آزمایشگاه مطالعاتی را در زمینه قلمرو زیر آب انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آزمایشگاه جدید و قابل کنترل از راه دور فرانسه در نزدیکی مارسی و در زیر آب ساخته شده است.

آزمایشگاه فرانسه در واقع یک مرکز تحقیقاتی پیشرفته مربوط به آبزیان است که درست در ۴۰ کیلومتری شهر تولون ساخته شده است. در حال حاضر یکی از بخش های این آزمایشگاه که در اروپا بی نظیر است راه اندازی شده و شامل ابزارهای علمی بی نظیری برای اقیانوس شناسی، زمین شناسی، فیزیک ذرات و دیگر حوزه های علمی است. زیرساخت این آزمایشگاه حدود ۲۴۵۰ متر است و در زیر آب قرار دارد. از مهمترین تجهیزات پیشرفته این آزمایشگاه تلسکوپ آشکارساز نوترینوی کیلومترمکعب است که توسط یک لنگر در ۱۱۵ خط قرار داده شده است. در این بخش سکوی شامل حسگر محیطی به نام EMSO نیز قرار دارد که وظیفه نظارت بر سلامت اقیانوس را بر عهده دارد.

تاسیسات کنترل از راه دور این آزمایشگاه نیز شامل اتاق کنترل اصلی برای آزمایش ها، پردازش داده ها، اتصال به سایر مراکز با سرعت بالا و اتاق کنترل از راه دور برای ارسال امور چند رسانه ای است.

پاسکال کویل، مدیر مرکز تحقیقات فیزیک ذرات از مارسی و مدیر این آزمایشگاه در مورد آن می گوید: ارایه های غول پیکر آشکارساز قادرند برای شناسایی لوترینوهای ساطع شده از آسمان مورد استفاده قرار بگیرند. این نوترینوها در برخی موارد با مولکول های آب برهم کنش داشته و در اثر آن نور آبی رنگ در اقیانوس ایجاد میشود. به گفته وی با تشخیص این نور می توان جهت انرژی نوترینو را نیز تشخیص داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال