اولین علائم کاهش شنوایی در چشم‌ها ظاهر می‌شوند

در حال حاضر برای تشخیص مشکلاتی مانند کاهش شنوایی تنها گوش فرد معاینه شده آز مایش‌هایی روی آن انجام می‌گیرد. در این هنگام کاهش شنوایی چندین سال پس از شروع علائم اولیه تشخیص داده می‌شود. این یعنی زمانی که دیگر نمی‌توان از تشدید آن جلوگیری کرد. اما اکنون پژوهشگران دانشگاه تورنتو متوجه شدند علائم مربوط […]

در حال حاضر برای تشخیص مشکلاتی مانند کاهش شنوایی تنها گوش فرد معاینه شده آز مایش‌هایی روی آن انجام می‌گیرد. در این هنگام کاهش شنوایی چندین سال پس از شروع علائم اولیه تشخیص داده می‌شود. این یعنی زمانی که دیگر نمی‌توان از تشدید آن جلوگیری کرد. اما اکنون پژوهشگران دانشگاه تورنتو متوجه شدند علائم مربوط به کاهش شنوایی در چشم‌ها ظاهر می‌شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این پژوهشگران معتقدند بررسی چشم‌ها می‌توانند علائم واضح مشکلات شنوایی را نشان دهد. به گفته آنان چشم‌های ثابت نشان دهنده سخت بودن شنوایی برای فرد است.

پیش از این پژوهشگران در مطالعات خود اعلام کرده بودند در زمان فکر کردن افراد چشم آنها به حالت ثابت است. در این زمان حرکت چشم‌ها کمتر شده و بیشتر به یک نقطه خیره می‌شوند. این حرکت در زمان یادآوری برخی موارد نیز رخ می‌دهد.

پژوهشگران آزمایشی را برای تشخیص ارتباط بین حرکت چشم و دشواری شنوایی انجام دادند. در این آزمایش‌ها مشخص شد شرکت کنندگان در زمانی که به دلیل وجود نویزها و صداهای مختلف بی سرو ته مجبور به شنیدن سخنرانی بودند حرکت چشم‌های آنها کمتر می‌شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال