اولین قدم برنامه آرتمیس با ارسال ماهواره CAPSTONE برداشته شد

ناسا یک ماهواره کوچک به اندازه یک مایکروویو با وزن ۲۵ کیلوگرم را توسط شرکت راکت لب با موفقیت به مدار ماه فرستاد. ارسال این ماهواره اولین گام در اجرای برنامه آرتمیس است و وظیفه آن بررسی شرایط یکی از مدارهای آزمایش نشده ماه خواهد بود. ناسا این پرتاب را به صورت پخش زنده و […]

ناسا یک ماهواره کوچک به اندازه یک مایکروویو با وزن ۲۵ کیلوگرم را توسط شرکت راکت لب با موفقیت به مدار ماه فرستاد. ارسال این ماهواره اولین گام در اجرای برنامه آرتمیس است و وظیفه آن بررسی شرایط یکی از مدارهای آزمایش نشده ماه خواهد بود. ناسا این پرتاب را به صورت پخش زنده و با موفقیت انجام داد و فضاپیما نیز توانست در مدت ده دقیقه به مدار پایینی زمین برسد. پرتاب ماهواره با راکت الکترون انجام شد که به باتری های الکتریکی مجهز است.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در مرحله های پرتاب قسمتی به نام جداسازی باتری وجود دارد که در پایان چرخه پرتاب انجام گرفت. در این ماموریت افزونه ویژه ای به نام Lunar Photon توسط راکت لب مورد استفاده قرار گرفت که قادر است انرژی لازم برای سفر های دور دست فضایی را فراهم کند. راکت استفاده شده نیز یکی از از کوچکترین راکت ها برای ارسال محموله به مدار ماه بوده است.

 قرار است ماهواره CAPSTONE پس از ۹ روز چرخش به دور زمین برای رسیدن به ماه با سرعت کافی آماده شود. همچنین این ماهواره وضعیت یک مدار قمری بسیار بیضوی به نام مدار هاله‌ای نزدیک به خط راست نیز بررسی خواهد کرد. با توجه به اینکه ایستگاه فضایی دروازه ماه در این مکان ساخته خواهد شد ناسا قصد دارد تا آن را برای رفت و آمد و انتقال ایستگاه فضانوردان بررسی کند. پیش از این هیچ گونه فضاپیمای توسط ناسا به این مدار ارسال نشده بود. اکنون این آژانس فضایی قصد دارد این مدار و شرایط آن را بررسی کند تا از طریق آن بتوان ساخت ایستگاه فضایی دروازه و بازگشت انسان به ماه هموار شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال