اولین آزمایش تراشه رقیب نورالینک با موفقیت روی سه نفر انجام شد

رقیب نورالینک در تولید تراشه های مغزی با نام Precision Neuroscience توانست اولین آزمایش انسانی تراشه های خود را با موفقیت پشت سر بگذارد. این تراشه ها روی سر سه بیمار مورد استفاده قرار گرفتند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تراشه رابط مغز و کامپیوتر این شرکت روی سه بیمار آزمایش شده […]

رقیب نورالینک در تولید تراشه های مغزی با نام Precision Neuroscience توانست اولین آزمایش انسانی تراشه های خود را با موفقیت پشت سر بگذارد. این تراشه ها روی سر سه بیمار مورد استفاده قرار گرفتند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تراشه رابط مغز و کامپیوتر این شرکت روی سه بیمار آزمایش شده و نتایج حیرت انگیز ی را ارائه کرده است. طبق گزارش منتشر شده توسط CNBC، کریگ مرمل، مدیر شرک ت Precision در زمان آزمایش این تراشه ها در پشت اتاق عمل منتظر دریافت نتیجه بوده است.

این برای نخستین بار بود که تراشه های فوق باریک شرکت Precision روی سر بیمار قرار می گرفت. پس از قرارگیری این تراشه تصویر فعالیت های مغزی فرد روی مانیتور مشاهده شد. طبق اعلام این شرکت در این مشاهده یکی از باوضوح ترین تصویر از افکار انسان دیده شد. مرمل در این مورد می گوید: نوع داده های به نمایش درآمده و توانایی تراشه در به تصویر کشیدن آنها باعث شد مو به تن من سیخ شود.

تراشه فوق باریک شرکت Precision با ضخامت غشایی لایه ۷ تنها به اندازه موی انسان ضخامت دارد. به همین دلیل به راحتی و بدون هیچ گونه آسیبی به مغز متصل خواهد شد. این تراشه ها روی مغز بیمارانی که بهولیل برداشتن تومور تحت جراحی قرار گرفته بودند، جای گرفت.

مدت قرارگیری این تراشه ها روی مغز این بیماران تنها ۱۵دقیقه بود. دو تن از آنها در حالت بیهوشی بوده و دیگری در این زمان به هوش آمد و محققان توانستند فعالیت های مغزی او را در زمان صحبت کردن نیز بررسی کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال