باتری منعطف ساخته شده توسط محققان ام آی تی می تواند تا یک کیلومتر گسترش یابد

ساخت باتری های انعطاف پذیر می‌توانند در آینده در ساخت محصولات پوشیدنی جدید نقش مهمی را ایفا کنند. باتری منعطف جدیدی که توسط محققان امنیتی ام آی تی توسعه داده شده است نوعی باتری لیتیوم یونی است که تنها چند صدم میکرون ضخامت دارد و طول آن نیز حدود ۱۴۰ متر است. این باتری به […]

ساخت باتری های انعطاف پذیر می‌توانند در آینده در ساخت محصولات پوشیدنی جدید نقش مهمی را ایفا کنند. باتری منعطف جدیدی که توسط محققان امنیتی ام آی تی توسعه داده شده است نوعی باتری لیتیوم یونی است که تنها چند صدم میکرون ضخامت دارد و طول آن نیز حدود ۱۴۰ متر است. این باتری به گونه ای ساخته شده که علاوه بر استفاده در لباس های عادی می توان آن را در اندازه های بسیار بزرگتر نیز تولید کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان با کمک سیستم استاندارد فیبر کشی الیاف جدیدی ساختند که اجزای درون استوانه تشکیل دهنده این سیستم هستند و می توانند تا نزدیک به دمای ذوب آب گرم شوند. پس از آن این مواد به صورت فشرده داخل یک روزنه کوچک میشود و در نهایت ماده خروجی با ساختار مطلوب و قطر بسیار کوچک خواهد بود. وجود مواد کلیدی مانند لیتیوم در داخل فیبر و یک لایه محافظ در بیرون آن این باتری را از انواع مختلف آن متمایز کرده است. همچنین وجود یک ژل الکترود و ژل الکترولیت جدید نیز این باتری را در مقابل آتش مقاوم می‌کند.

 تورال خودیف، از محققان این دانشگاه در مورد باتری ساخته شده گفته است: قرارگیری مواد فعال درون الیاف باعث حفاظت اجزای حساس باتری خواهد شد. همچنین تمام مواد فعال یکپارچه می شود تا تغییری در موقعیت آنها ایجاد نشود. باتری ساخته شده توسط این محققان با طول ۱۴۰ متر بزرگترین باطری پارچه ای و منعطف دنیا است که می‌تواند ۱۲۳ میلی‌آمپر ساعت انرژی نیز ذخیره کند. به گفته این محققان محدودیتی برای طول باتری وجود ندارد. حتی می‌تواند تا یک کیلومتر نیز افزایش یابد. این باتری قابلیت شستشو داشته و احتمالاً طراحی‌های دیگری از آن با کارایی بیشتر و ظرفیت انرژی بالاتر نیز توسعه داده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال