قانون مربوط به زباله های غذایی باعث کاهش این زباله‌ها در ماساچوست شد 

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که قوانین سختگیرانه‌ای همچون قانون کمپوستینگ ماساچوست، تأثیر بسزایی در کاهش قابل توجه زباله‌های غذایی داشته‌اند. در طول یک دهه گذشته، چندین ایالت در ایالات متحده قوانینی را تصویب کرده‌اند که بر اساس آن، رستوران‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تولیدکنندگان ملزم به ارسال ضایعات غذایی خود به مراکز کمپوستینگ به جای دفن در […]

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که قوانین سختگیرانه‌ای همچون قانون کمپوستینگ ماساچوست، تأثیر بسزایی در کاهش قابل توجه زباله‌های غذایی داشته‌اند. در طول یک دهه گذشته، چندین ایالت در ایالات متحده قوانینی را تصویب کرده‌اند که بر اساس آن، رستوران‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تولیدکنندگان ملزم به ارسال ضایعات غذایی خود به مراکز کمپوستینگ به جای دفن در محل‌های دفن زباله شده‌اند. با این حال، طبق نتایج منتشر شده در مجله Science، تنها قانون ماساچوست در کاهش محسوس زباله‌های غذایی موفق بوده است.

به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، محققان با بررسی دلایل موفقیت ماساچوست، امیدوارند تا سایر ایالت‌ها را در اتخاذ سیاست‌های مشابه برای کاهش قابل توجه انتشار گازهای گلخانه‌ای یاری کنند. دفن زباله‌های غذایی در محل‌های دفن زباله منجر به تولید گاز متان، یک گاز گلخانه‌ای قدرتمند، می‌شود. در مقابل، کمپوست کردن ضایعات غذایی، علاوه بر کاهش تولید متان، به تولید کمپوست غنی از مواد مغذی می‌انجامد که در کشاورزی قابل استفاده است.

محققان با بررسی داده‌های ۲۷ ایالت، دریافتند که تنها ماساچوست پس از اجرای قانون کمپوستینگ در سال ۲۰۱۴، موفق به کاهش ۱۳ درصدی زباله‌های غذایی شده است. قانون کمپوستینگ ماساچوست به گونه‌ای طراحی شده است که برای همه افراد قابل درک و اجرا باشد. در ماساچوست، مراکز متعدد و متنوعی برای دفع زباله‌های غذایی وجود دارد که هزینه‌های کمپوستینگ را کاهش داده است. همچنین دولت ماساچوست با انجام بازرسی‌های منظم و اعمال جریمه‌ها، بر اجرای دقیق قانون نظارت می‌کند. یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که با اتخاذ قوانین جامع و اجرای موثر آن‌ها، می‌توان به طور قابل توجهی از حجم زباله‌های غذایی کاست و در نتیجه، به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بهبود کیفیت خاک کمک کرد.
برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.