نسل چهارم تراشه‌های TPU گوگل یادگیری ماشینی را سریع تر می کند

گوگل از نسل جدید تراشه های TPU با هدف افزایش سرعت یادگیری ماشینی رونمایی کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل در بخش توسعه دهندگان از جدیدترین کلاسترهای یادگیری ماشینی گوگل کلاود رونمایی کرده است که در آن امکان استفاده از ۹۰ درصد انرژی بدون کربن وجود دارد. همچنین درین کلاستر ها […]

گوگل از نسل جدید تراشه های TPU با هدف افزایش سرعت یادگیری ماشینی رونمایی کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل در بخش توسعه دهندگان از جدیدترین کلاسترهای یادگیری ماشینی گوگل کلاود رونمایی کرده است که در آن امکان استفاده از ۹۰ درصد انرژی بدون کربن وجود دارد. همچنین درین کلاستر ها عملکرد ۹ اگزافلاپسی به عنوان حداکثری در نظر گرفته شده است. به طوری که می توان از آن به عنوان بزرگترین مرکز یادگیری ماشینی نام برد.

گوگل در سال گذشته این واحدهای پردازش تصویر را معرفی کرده بود و اکنون تیم های هوش مصنوعی شرکت هایی مانند متا، ال جی و Salesforce  توانستند پیش از معرفی جهانی آن را در اختیار داشته باشند. از مهمترین ویژگی نسل چهارم تراشه‌های TPU استفاده از چارچوب انتخابی توسط محققان است.

 این کلاسترها به صورت تکه ای از ۴ تا هزاران تراشه را پشتیبانی خواهد کرد. در این بین برش های شامل ۶۴ تراشه دارای پیوندهای سه بعدی متوسط هستند که در عملیات ارتباط جمعی پهنای باند بالاتری را ارائه می کنند. تراشه های V4 نسبت به نسل قبلی دارای حافظه دوبرابری هستند و از طرفی در مدل های مقیاس بزرگ نیز سرعت آموزش دو برابر خواهد شد.

جف دین معاون بخش تحقیقات و هوش مصنوعی گوگل میگوید: برنامه TPU Research Cloud (TRC) از چند سال پیش با هدف در دسترس قرار گیری راحت تر سخت افزار پیشرفته هوش مصنوعی آغاز شد که امکان دسترسی علاقمندان به ML را به صورت رایگان به TPU‌ها فراهم خواهد کرد. به طوری که مقاله ها و کتابخانه های گیت هاب منبع باز با موضوعات مختلف منتشر کرده است.

از سال ۲۰۱۷ تاکنون گوگل تلاش دارد نوع مصرف انرژی خود را تغییر دهد و طبق برنامه ریزی های این شرکت تا سال ۲۰۳۰ کلیه انرژی های مصرفی در این شرکت از نوع تجدید پذیر خواهد بود. تراشه V4 TPU نیز نسبت به نسل قبل دارای بازدهی انرژی بالاتری است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال