آزادی؛ نام چهارمین کپسول دراگون شرکت اسپیس

به گفته یکی از فضانوردان ناسا شرکت اسپیس ایکس نام چهارمین کپسول دراگون خود را آزادی گذاشته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضانورد ناسا در توییت اخیر خود از تصمیم اسپیس ایکس برای نامگذاری چهارمین کپسول دراگون به نام آزادی خبر داد. این کپسول جدید قرار است چهارمین گروه سرنشینان را […]

به گفته یکی از فضانوردان ناسا شرکت اسپیس ایکس نام چهارمین کپسول دراگون خود را آزادی گذاشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضانورد ناسا در توییت اخیر خود از تصمیم اسپیس ایکس برای نامگذاری چهارمین کپسول دراگون به نام آزادی خبر داد. این کپسول جدید قرار است چهارمین گروه سرنشینان را به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کند. کیل لیندگرن از فضانوردان ناسا و فرمانده مأموریت کرو ۴ در توییتی اعلام کرد کپسول جدید آزادی نام خواهد داشت و سرنشینان این ماموریت با کپسول آزادی به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می‌شوند.

 زمان پرواز سرنشینان کرو ۴ ماه آینده است. در این ماموریت لیندگرن همراه دو فضانورد ناسا و یک فضانورد آژانس فضایی اروپا به ایستگاه فضایی سفر خواهد کرد. لیندگرن علاوه بر نام دلیل نامگذاری آن را نیز به عنوان یکی از حقوق اساسی بشر گرفته شده و نشان می دهد صنعت و نوآوری نیز از این حقوق انسانی تجلیل خواهد کرد.

 به گفته این فضانورد یکی دیگر از دلایل این نامگذاری ادای احترام به موشک مرکوری ردستون ۳ است که پیش از این با نام آزادی ۷ شناخته می‌شد و در سال ۱۹۶۱ توانست نخستین فضانورد آمریکایی را به فضا ببرد. با توجه به جنگ و درگیری بین روسیه و اوکراین تصمیماتی بابت لغو پرتاب موشک های روسی گرفته شده است. آمریکا از زمان بازنشستگی شاتل فضایی آمریکا مجبور به استفاده از موشک‌های سایوز ساخت روسیه بوده است. اما سرنشینان کپسول دراگون باعث تغییر اوضاع شدند. لیندگرن میگوید: در واقع این پروژه با کمک اسپیس ایکس احیای یک قابلیت ملی است و به همین دلیل از نبوغ و سخت کوشی افرادیکه در این ماموریت دخیل بودن قدردانی خواهیم کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال