گلکسی زد فولد ۷ اولین گوشی تاشو همراه با حسگر اثرانگشت تمام صفحه است

سامسونگ به زودی از گوشی های تاشو نسل جدید خود رونمایی خواهد کرد. این گوشی ها شامل گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ هستند. پیش از معرفی، ثبت اختراع جدید این شرکت نشان می دهد نسل بعدی گوشی های تاشو این شرکت تفاوت اساسی با دیگر گوشی های تاشو خواهد داشت. به گزارش […]

سامسونگ به زودی از گوشی های تاشو نسل جدید خود رونمایی خواهد کرد. این گوشی ها شامل گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ هستند. پیش از معرفی، ثبت اختراع جدید این شرکت نشان می دهد نسل بعدی گوشی های تاشو این شرکت تفاوت اساسی با دیگر گوشی های تاشو خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بررسی درخواست ثبت اختراع جدید سامسونگ نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد در نسل آینده گوشی‌های تاشو خود تمایز اساسی با دیگر گوشی‌ها قائل شود. این درخواست ثبت اختراع به فناوری جدیدی در مورد نمایشگر اشاره شده که با استفاده از آن کاربران می‌توانند انگشت خود را روی هر قسمت از صفحه نمایش قرار داده و بدین ترتیب قفل صفحه نمایش را باز کنند. بنابراین کاربران نیاز به لمس ناحیه خاص نداشته و کل صفحه نمایشگر شامل حسگر اثر انگشت خواهد بود. در توضیحات مربوط به این فناوری اشاره شده که یک لایه حسگر تشخیص اثر انگشت در زیر نمایشگر قرار دارد.

درخواست ثبت اختراع سامسونگ نشان می‌دهد این شرکت به دنبال توسعه یک نمایشگر بدون نیاز به یک منبع نور به صورت جداگانه همراه با حسگر تشخیص اثر انگشت است. طبق گزارش‌های منتشر شده استفاده از این فناوری می‌تواند ویژگی‌های تشخیص اثر انگشت را نیز بهبود ببخشد. در حال حاضر گوشی‌های تاشو سامسونگ همگی از حسگر اثر انگشت تنها روی لبه کناری بهره‌مند هستند. احتمالاً در آینده این حسگرها با فناوری‌هایی شامل حسگر اثر انگشت در تمام صفحه جایگزین خواهند شد.

یکی از افشاگران دنیای موبایل مدعی شد احتمالاً فناوری مربوط به حسگر اثر انگشت تمام صفحه در آینده در گوشی گلکسی زد فولد ۷ و یا دیگر گوشی‌های رول شونده سامسونگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. توضیحات مربوط به حسگر اثر انگشت در این ثبت اختراع نشان می‌دهد لایه‌های اول و دوم این فناوری می‌توانند خاصیت انعطاف پذیری نیز داشته باشند.