بالگرد نبوغ پس از ۶۳ روز با خانه تماس گرفت

ناسا موفق شد پس از ۶۳ روز سکوت بار دیگر با بالگرد نبوغ تماس بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بالگرد نبوغ به دلایل مختلف امکان ارتباط با شریک رباتیک و زمین را نداشته است.اما اکنون این دو ماه سکوت به پایان رسیده است. طبق اعلام مقامات ناسا این بالگرد از طریق […]

ناسا موفق شد پس از ۶۳ روز سکوت بار دیگر با بالگرد نبوغ تماس بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بالگرد نبوغ به دلایل مختلف امکان ارتباط با شریک رباتیک و زمین را نداشته است.اما اکنون این دو ماه سکوت به پایان رسیده است.

طبق اعلام مقامات ناسا این بالگرد از طریق مریخ نورد استقامت موفق به تماس با تیم هدایت گر خود شده است. این اولین ارتباط از تاریخ ۲۶ آوریل تاکنون بوده است. از آن زمان تاکنون این بالگرد در کف دهانه جیزرو در خاموشی قرار گرفته بود.

جاش اندرسون، سرپرست تیم هدایت نبوغ، در بیانیه خود اعلام کرد: دهانه جیزرو که مکان کاوش استقامت و فعالیت بالگرد نبوغ است دارای ناهمواری های بیشماری است. این ناهمواری ها می تواند احتمال قطع ارتباط را افزایش دهد.

این تیم همچنین تلاش دارد تا نبوغ را جلوتر از استقامت نگه دارند که همین موضوع می تواند باعث قرارگیری بالگرد در محدوده قطع ارتباطی شود. طبق داده های پروازی دریافت شده در حال حاضر نبوغ در سلامت کامل قرار دارد و با توجه به بررسی های انجام گرفته احتمالا این بالگرد می تواند دوباره طی هفته های آینده پرواز کند.

این بالگرد به همراه مریخ نورد استقامت از سال ۲۰۲۱ در دهانه جیزرو مشغول به کاوش هستند. همچنین ماموریت بالگرد به سرعت انجام شد. زیرا هدف از ساخت آن امکان اکتشاف هوایی در مریخ طی ۵ پرواز هوایی بود. اکنون ماموریت دیگری توسط این بالگرد آغاز شده که طی آن وظیفه پیشاهنگی برای استقامت را بر عهده دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال