هلیکوپتر نبوغ در مریخ ۴۹ امین پرواز خود را سریعتر از همیشه انجام داد

هلیکوپتر نبوغ حدود دو سال است که در مریخ به سر می برد و هنوز هم رکورد شکنی می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جدیدترین پرواز نبوغ که در تاریخ ۲ آپریل انجام گرفت سریعتر و در ارتفاعی بالاتر از قبل انجام شد. این های کوپتر ۱.۸ کیلوگرمی توانست در این […]

هلیکوپتر نبوغ حدود دو سال است که در مریخ به سر می برد و هنوز هم رکورد شکنی می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جدیدترین پرواز نبوغ که در تاریخ ۲ آپریل انجام گرفت سریعتر و در ارتفاعی بالاتر از قبل انجام شد. این های کوپتر ۱.۸ کیلوگرمی توانست در این پرواز به سرعت ۲۳.۳ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر ارتفاع آن نیز ۱۶ متر بود. پیش از این هلیکوپتر نبوغ توانسته بود به رکورد ۲۱.۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع ۱۴ متر را ثبت کند. این هلیکوپتر طی چند هفته اخیر ۴ پرواز انجام داده است. این هلیکوپتر مریخی تاکنون با هدف اکتشاف هوایی مریخ با وجود جو نازک این سیاره توانست بخوبی فناوری های خود را مورد استفاده قرار دهد.

پرواز روز یکشنبه ۴۹ امین پرواز نبوغ بود. احتمالا پرواز بعدی آن در اطراف خواهد بود. های کوپتر نبوغ ناسا همراه با مریخ نورد استقامت در فوریه ۲۰۲۱ در کف دهانه یزرو فرود آمدند و اولین پرواز این هلی کوپتر نیز در آپریل همان سال و یک پرواز ۳۹ ثانیه ای بود که در آن هیچ فاصله افقی طی نشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال