رئیس کل بانک مرکزی از عملیاتی شدن رمز ریال در شهریور ماه خبر داد

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد احتمالا رمز ریال بانک مرکزی بصورت عملیاتی از شهریور ماه امسال ایجاد و اجرایی می‌شود. علی صالح‌آبادی در همایش سیاست‌های پولی از اجرایی شدن کامل این طرح طی شهریور ماه خبر داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راه اندازی رمز ریال جزو برنامه‌های بانک مرکزی در […]

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد احتمالا رمز ریال بانک مرکزی بصورت عملیاتی از شهریور ماه امسال ایجاد و اجرایی می‌شود. علی صالح‌آبادی در همایش سیاست‌های پولی از اجرایی شدن کامل این طرح طی شهریور ماه خبر داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راه اندازی رمز ریال جزو برنامه‌های بانک مرکزی در زمینه اصلاح سیاست های پولی است و به گفته صالح‌آبادی در سه بخش اصلاح رابطه دولت با بانک مرکزی و بانک‌ها، اصلاح رابطه بانک مرکزی و بانک ها و اصلاح رابطه بانک مرکزی با مشتریان اجرایی خواهد شد.

 البته صالح‌آبادی پیش از این اعلام کرده بود رمز پول بانک مرکزی به صورت آزمایشی و در یک دوره ۶ ماهه تنها در برخی مناطق کشور عملیاتی می شود و پس از دوره آزمایشی نیز با رفع مشکلات آسیب شناسی و ارجاع آن به صاحب نظران اقتصادی و بانکی از ایده های آنها در این حوزه استفاده خواهد شد. اکنون مشخص نیست ایجاد رمز ریال بانک مرکزی در شهریور و کلید خوردن طرح آزمایشی هر دو به یک پدیده اشاره دارد یا خیر.

 به عقیده برخی کارشناسان عملیاتی شدن پول دیجیتالی در حالیکه هدف آن هنوز مشخص نشده است دچار مشکل خواهد شد، به این ترتیب نمی توان معایب و مزایا آن را مشخص کرد. البته رمز ریال به بیت کوین شباهت نخواهد داشت و نوعی ابزار مبادله و پرداخت محسوب می شود. از طرفی بانک مرکزی تنها به صورت انحصاری انتشار آن را برعهده خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال