روند رو به رشد کشاورزی هوشمند و استفاده از فناوری‌های مدرن در فعالیت های کشاورزی در چین

بخش کشاورزی همانند یک بخش اقتصادی در کشور در پیشرفت روز افزون آن نقش موثری را ایفا کند. در این بین چین توانسته با استفاده از فناوری های مختلف بخش کشاورزی خود را به بهترین نحو توسعه دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از فناوری های مدرن برای ایجاد کشاورزی هوشمند […]

بخش کشاورزی همانند یک بخش اقتصادی در کشور در پیشرفت روز افزون آن نقش موثری را ایفا کند. در این بین چین توانسته با استفاده از فناوری های مختلف بخش کشاورزی خود را به بهترین نحو توسعه دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از فناوری های مدرن برای ایجاد کشاورزی هوشمند و مدیریت فعالیت‌های کشاورزی علاوه بر تسهیلل کار کشاورزان با بازدهی بالایی نیز در هر شرایطی مواجه خواهد بود. به عنوان مثال در شهر زیگوی استان هوبی چین در یک باغ پرتقال با استفاده از برنامه مخصوص و به طور خودکار رطوبت خاک و اطلاعات مربوط به آب و هوا جمع آوری می شود.

 همچنین با کمک دیگر فناوری مانند اینترنت اشیا امکان مشاهده و کنترل لوازم متصل به شبکه برای کاربران فراهم شده و می‌توانند زمان و مقیاس آبیاری را با توجه به اطلاعات نشان داده شده در گوشی های هوشمند مدیریت کنند. استفاده از سیستم آبیاری هوشمند تا ۷۰ درصد در مصرف آب و ۴۰ درصد در مصرف کود صرفه جویی خواهد کرد. همچنین از حضور نیروی کار مورد نیاز برای انجام این کار تا ۹۰ درصد جلوگیری خواهد شد.

کنترل آفات نیز در کشاورزی از طریق فناوری های هوشمند صورت می گیرد. زیرا با استفاده از اینترنت اشیا می توان آفت های گیاهان را شناسایی کرده و حتی میزان آفت کش های مورد نیاز را نیز محاسبه کرد. با کمک ایستگاههای نظارتی و جمع آوری داده هایی از خاک و رشد محصول و همچنین آفات و بلایای طبیعی هزینه آفتکش ها نیز ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت. داده هایی که دستگاه های هوشمند مانند حسگرها دوربین ها چراغ های ثبت آفات و پلتفرم های ایستگاههای نظارتی جمع‌آوری می‌کنند همگی به عنوان داده های بخش تحقیقات و تولیدات کشاورزی استفاده خواهد شد. در واقع روش اصلی حفاظت از گیاهان و کاهش استفاده از آفت کش ها از طریق نظارت و پیش بینی مهیا خواهد شد.

هم اکنون در چین تعداد بیشماری از کشاورزان چینی در مناطق روستایی از این فناوری های پیشرفته در کشاورزی استفاده می کنند و شرکتهای چینی نیز در بخش کشاورزی به این فناوری های هوشمند روی آورده اند تا بتوانند این کشاورزان را از لحاظ فنی حمایت کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال