هک اطلاعات محرمانه ۴۷ میلیون مشترک تی موبایل تایید شد

اپراتور تی موبایل اعلام کرد اطلاعات محرمانه بیش از ۴۷ میلیون از مشترکان این شرکت به سرقت رفته است. البته پیش از این اعلام شده بود رقم دقیق تعداد کاربران حتی به بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک نیز می رسد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی یک حمله هکری اطلاعات مربوط به […]

اپراتور تی موبایل اعلام کرد اطلاعات محرمانه بیش از ۴۷ میلیون از مشترکان این شرکت به سرقت رفته است. البته پیش از این اعلام شده بود رقم دقیق تعداد کاربران حتی به بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک نیز می رسد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی یک حمله هکری اطلاعات مربوط به ۴۷ میلیون مشترک جدید و قدیم تی موبایل به سرقت رفت. این شرکت اعلام کرد تحقیقات گسترده ای را در رابطه با این سرقت آغاز کرده و هم اکنون افشای اطلاعات مورد تایید میباشد. گزارش های اخیر نیز نشان می‌دهد که اکنون این اپراتور بیش از ۱۰۴ میلیون مشترک دارد.

اپراتور تی موبایل اطلاعات هک شده را شامل اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، شماره بیمه، گواهینامه و کارت تشخیص هویت اعلام کرده است. با توجه به اطلاعاتی که از سایت این شرکت به سرقت رفته به نظر می‌رسد برای سوء استفاده از هویت افراد توسط سوء استفاده گران کافی باشد.

این شرکت پس از بررسی اعلام کرد اطلاعات مربوط به شماره حساب کاربری و شماره تلفنهای کاربران در داده‌های به سرقت ر رفته نبوده است.

طبق گزارش های منتشر شده از فایل سرقت شده اطلاعاتی در رابطه با ۸۵۰ هزار مشترک وجود داشته که شامل شماره موبایل و حساب کاربری نیز بوده است و این موضوع می‌تواند برای تی موبایل دردسرساز شود. این اپراتور تلاش کرده کلیه اطلاعات مشتریان را بازیابی کند و پیام های هشداری را به آنها ارسال کند.

تی موبایل به صورت رسمی و ضمن بیانیه‌ای از مشترکان عذرخواهی کرده است. به نظر می رسد این شرکت تا کنون هیچ گونه اقدام امنیتی برای محافظت از اطلاعات کاربران انجام نداده است. زیرا در سال های اخیر حدود چهار بار حمله سایبری در این اپراتور به اتفاق افتاده است که ۲ رویداد مربوط به سال جاری می باشند.

پس از این اتفاق یک اکانت توییتر که از مشتریان این اپراتور و جزو مشتریان داده های مسروقه بوده اعلام کرد اطلاعات مورد نظر از صد میلیون کاربر به سرقت رفته و در این میان ۳۶ میلیون از این اطلاعات شامل کد IMEI است که با کمک آن می توان یک سیم کارت را ردیابی کرد. البته تی موبایل این موضوع را تایید نکرده و گفته است هیچ گونه اطلاعاتی از قبیل اطلاعات بانکی و کارت های اعتباری در اطلاعات به سرقت رفته وجود نداشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال