حمله هکرها به 10 شرکت و سرقت اطلاعات 73 میلیون کاربر

گروه هکری ShinyHunters که هفته گذشته به فروشگاه آنلاین توکوپدیا حمله کرده و اطلاعات میلیون ها کاربر را در دارک وب به قیمت 5000 دلار فروخته بود، اکنون با حمله به ده شرکت مطرح توانسته اطلاعات مربوط به 73.2 میلیون کاربر را به سرقت ببرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی مجله خبری تکنا […]

گروه هکری ShinyHunters که هفته گذشته به فروشگاه آنلاین توکوپدیا حمله کرده و اطلاعات میلیون ها کاربر را در دارک وب به قیمت 5000 دلار فروخته بود، اکنون با حمله به ده شرکت مطرح توانسته اطلاعات مربوط به 73.2 میلیون کاربر را به سرقت ببرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی مجله خبری تکنا و به نقل از ZDNet، گروه هکری با حمله به ده شرکت مطرح اطلاعات مربوط به 73.2 میلیون کاربر این شرکت ها را به سرقت برده اند. برخی از این شرکت ها عبارتند از اپلیکیشن قرار آنلاین Zoosk، سرویس پرینت Chatbooks، سرویس تحویل غذا Home Chef و پلتفرم مد SocialShare. اطلاعات مربوط به کاربران این سایت ها اکنون با مبلغی حدود 18 هزار دلار در حال فروش است. البته اطلاعات کاربران بطور جداگانه نیز به فروش می رسد. پس از این ماجرا برخی از شرکت های امنیت سایبری نظیر  Cyble ،Nightlion Security ،Under the Breach و ZeroFOX با تائید بخش اعظم این اطلاعات، این گروه هکری را یک تهدید برای بسیاری از کاربران آنلاین معرفی کردند.

روش این گروه برای حملات شبیه به گروه Gnosticplayers است بطوریکه برخی اعتقاد دارند این دو گروه به هم مرتبط هستند. گروه Gnosticplayers سال گذشته موفق شده بود تا اطلاعات مربوط به 1 میلیارد کاربر را سرقت و به فروش برساند. در میان شرکت های هک شده تنها یک شرکت این حملات را تائید کرده و بقیه نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال