هکرها با حمله به مخازن گیت هاب 500 گیگابایت دیتا را به سرقت بردند

یک گروه هکری به تازگی با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که با حمله به مخازن خصوصی گیت هاب توانسته است 500 گیگابایت اطلاعات را از این مخازن به سرقت ببرد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از Mashable، گروه هکری ShinyHunters طی بیانیه ای ادعا کرده اند که هم […]

یک گروه هکری به تازگی با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که با حمله به مخازن خصوصی گیت هاب توانسته است 500 گیگابایت اطلاعات را از این مخازن به سرقت ببرد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا و به نقل از Mashable، گروه هکری ShinyHunters طی بیانیه ای ادعا کرده اند که هم اکنون به مخازن خصوصی گیت هاب مربوط به شرکت مایکروسافت دسترسی داشته و بیش از 500 گیگابایت دیتا را نیز از این مخازن به سرقت برده اند. این گروه پیش از این حمله به فروشگاه آنلاین توکوپدیا و دسترسی به اطلاعات 90 میلیون کاربر را در کارنامه خود دارند. این گروه برای اثبات ادعای خود یک گیگابایت از دیتاهای به سرقت رفته را در انجمن هکری منتشر کرده اند. البته این بار قصد فروش این اطلاعات را ندارد و تنها کسانی که دراین انجمن ثبت نام کنند قادرند تا بصورت رایگان به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

شرکت امنیتی Under The Breach طی توئیتی امکان جعلی بودن این اطلاعات را بسیار زیاد دانسته است. از طرفی سم اسمیت یکی از کارمندان مایکروسافت نیز اعلام کرده که این اطلاعات جعلی بوده است. بنظر می رسد پروژه به سرقت رفته چندان اهمیتی برای مایکروسافت نداشته و اطلاعاتی در آن وجود ندارد. به تازگی حملات سایبری در جهان رو به افزایش بوده است. شرکت امنیت سایبری Cyble اعلام کرده در ماه های اخیر شاهد حملاتی نظیر حمله به پلتفرم آموزش آنلاین هند، Unacademy و سرقت اطلاعات 20 میلیون کاربر، افشای اطلاعات ۵۰۰ هزار حساب Zoom و … در دارک وب با قیمت های پائینی بفروش رفته اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال