هکرها با حمله به وب سایت های دولتی اوکراین آنها را از دسترس خارج کردند

طی یک حمله سایبری گسترده، هکرها موفق به هک کردن چند وب سایت دولتی اوکراین شدند. بیانیه منتشر شده توسط پلیس اوکراین نشان می دهد هکرها پس از حمله سایبری و از دسترس خارج کردن این وب سایت های دولتی در صفحات اصلی آن پیام های جنجالی را منتشر کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

طی یک حمله سایبری گسترده، هکرها موفق به هک کردن چند وب سایت دولتی اوکراین شدند. بیانیه منتشر شده توسط پلیس اوکراین نشان می دهد هکرها پس از حمله سایبری و از دسترس خارج کردن این وب سایت های دولتی در صفحات اصلی آن پیام های جنجالی را منتشر کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هکرها به چندین وب سایت دولتی کشور اوکراین مانند وزارت خارجه و وزارت آموزش و علوم حمله کرده اما به گفته پلیس این کشور هنوز اطلاعات شخصی به سرقت نرفته است. با همکاری اداره پلیس سایبری با سرویس ارتباطات ویژه دولتی و امنیتی اوکراین بررسی‌هایی در ارتباط با این حملات انجام گرفته است. به نظر می‌رسد برخی از وب سایت ها بازیابی شده اما هنوز بسیاری از آنها غیر قابل دسترس هستند.

 سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در توییتر اعلام کرد وب‌سایت‌های وزارت امور خارجه و دیگر سازمان‌های دولتی به طور موقت با یک حمله سایبری گسترده از دسترس خارج شدند. بازگردانی سیستم فناوری اطلاعات توسط متخصصان شروع و پلیس سایبری نیز تحقیقات را ادامه خواهد داد. از مهم ترین وبسایت های مورد حمله می توان به وب سایت کابینه اوکراین وزارتخانه‌ها و خدمات دولتی اشاره کرد که توسط آنها پاسپورت های الکترونیکی و یا گواهی های واکسیناسیون ارائه میشده است.

جوزپ بورل نماینده اتحادیه اروپا ضمن اعلام همکاری اتحادیه اروپا با اوکراین اعلام کرد این حمله مستحق محکومیت های شدید است. اما هنوز نمی توان بدون هیچ مدرکی کسی را متهم کرد اما تصوراتی درباره عوامل آن وجود دارد.

پس از این حمله سایبری هیچ گروه یا فردی در مورد بر عهده گرفتن آن و یا حتی محل وقوع آن خبری منتشر نکرده است. اتحادیه اروپا بعد از این رخداد تحریم اقتصادی روسیه را برای شش ماه دیگرتمدید کرد. پیش از این نیز این کشور به انجام عملیات سایبری علیه اوکراین و اختلال در تامین انرژی و قطع برق این کشور در دسامبر ۲۰۱۵ متهم شده بود.